صنایع مرتبط با فولاد وارداتی آمریکا، از رئیس‌جمهور و کنگره خواستند آنان را از تعرفه گمرکی جدید معاف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، صنایع مرتبط با فولاد وارداتی آمریکا که مجبور به پرداخت هزینه سیاست‌های حمایتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، شده‌اند، معافیت از تعرفه گمرکی را خواستار شدند.

کارکنان کارخانه بی‌ام‌پی که سازنده لوله‌های فولادی است از ترامپ و اعضای کنگره آمریکا معافیت گمرکی این کارخانه را خواستار شدند که واقع در شهر «بی تاون» ایالت تگزاس است و بخشی از لوله‌های فولادی خود را از شرکت مادر خود در ترکیه وارد می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا برای واردات فولاد ۲۵ درصد و برای واردات آلومینیوم ۱۰ درصد تعرفه گمرکی وضع کرده است. با آن که ترامپ تصمیم خود را به نام حمایت از امنیت ملی و پویا کردن این صنایع توجیه می‌کند، ۲۱ هزار شرکت با این استدلال که این تعرفه‌ها نه تنها فعالیت آن‌ها را پویا نمی‌کند بلکه فعالیت‌های وابسته به واردات فولاد و آلومینیوم آن‌ها را فلج می‌کند، درخواست کرده‌اند از پرداخت این تعرفه‌ها معاف شوند.

در حالی که سه ماه از ارائه اولین درخواست‌ها می‌گذرد، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، هفته گذشته در مجلس سنا اعلام کرد درخواست ۹۸ شرکت بررسی شده و از میان آن‌ها فقط ۴۲ درخواست تایید شده است.

انتهای پیام/

درخواست کارخانه‌های آمریکایی برای معافیت از تعرفه‌های گمرکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار