۲۷۰ شرکت تجاری آمریکا نسبت به پیامد‌های جدی جنگ تجاری دولت این کشور هشدار دادند.

نامه 270 شرکت تجاری آمریکا به نمایندگان کنگره علیه جنگ تجاری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌نیوز، ۲۷۰ شرکت تجاری آمریکا با ارسال نامه‌ای به نمایندگان کنگره این کشور ضمن حمایت از طرح نمایندگان برای محدود کردن قدرت دونالد ترامپ در اعمال تعرفه‌ها نسبت به پیامد‌های جدی و بد اقتصادی جنگ تجاری ترامپ علیه دیگر کشور‌ها هشدار دادند.

«باب کورکر» سناتور جمهوریخواه به همراه دیگر نمایندگان اخیراً طرحی را آماده کرده‌اند که در صورت تصویب رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کند تا هر گونه افزایش تعرفه‌ بر کالا‌های وارداتی را قبل از اجرا برای تصویب در اختیار کنگره قرار دهد.

در نامه شرکت‌های تجاری آمده است: شرکت‌های تجاری و کشاورزان عمیقا نگران قدرت نامحدود رئیس‌جمهوری در اعمال تعرفه‌ها هستند و آن را مخالف منافع ملی آمریکا می‌دانند.

در بخش دیگری از این نامه نیز تأکید شده است: هم‌اکنون کاملا روشن شده  است که شیوه اعمال تعرفه‌ها بر واردات آلومینیوم و فولاد منجر به اقدامات تلافی‌جویانه بزرگترین شرکای تجاری و نزدیکترین متحدان آمریکا شده که این اقدام تأثیرات منفی بسیار جدی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

ترامپ ماه مارس سال جاری میلادی، ۲۵ درصد تعرفه مالیاتی بر واردات فولاد و ۱۰ درصد تعرفه بر واردات آلومینیوم وضع کرد. با این حال، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت او به چند کشور از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک معافیت موقت از این مالیات اعطا خواهد کرد. این در حالی است که دولت آمریکا اوایل خردادماه اعلام کرد این معافیت‌ها را برداشته است؛ اقدامی که با واکنش تند و تلافی‌جویانه این کشور‌ها مواجه شد.

کانادا در پاسخ به تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، اقدامی تلافی جویانه انجام داد و در مجموع ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کانادا (۱۲ میلیارد و هشتصد میلیون دلار آمریکا) عوارض گمرکی بر محصولات وارداتی آمریکایی وضع کرد. اقدامی که به گفته وزیر خارجه این کشور بزرگترین اقدام تجاری کاناد در دوره پساجنگ است.

دولت مکزیک نیز اعلام کرد در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر وضع تعرفه مالیاتی بر واردات آلومینیوم و فولاد علیه مکزیک، مالیات جدیدی بر واردات محصولات آمریکایی وضع می‌کند.

در بیانیه دولت مکزیک آمده است: در پاسخ به تعرفه‌های تعیین شده از جانب آمریکا، مکزیک اقدام مشابهی را در قبال محصولات مختلف آمریکایی از جمله فولاد‌های مسطح، گوشت، سوسیس و دیگر محصولات غذایی، سیب، انگور، بلوبری و انواع مختلف پنیر‌ها تا سطحی که مکزیک از تعرفه‌های آمریکایی تاثیر می‌پذیرد، انجام خواهد داد.

کشور هند نیز اعلام کرد به تلافی افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا، بر سی کالا و محصول آمریکایی مالیات وضع می‌کند.

اتحادیه اروپا و کشور چین از جمله بزرگترین شرکای تجاری آمریکا نیز طی بیانیه‌هایی رسمی ضمن اعلام تعرفه‌های اعمال شده بر واردات کالا‌های آمریکایی تأکید کردند که در صورت ادامه جنگ تجاری دولت آمریکا، آن‌ها نیز اقداماتی تلافی‌جویانه انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

واکنش شرکت‌های تجاری آمریکایی به جنگ تجاری ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار