وزارت بازرگانی چین اعلام کرد در صورتی که آمریکا تعرفه‌های وارداتی جدید روی محصولات چینی اعمال کند، پکن به شدت به آن واکنش نشان خواهد داد.

چین به تعرفه‌های وارداتی جدید آمریکا واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در ادامه تنشهای تجاری ایجاد شده میان واشنگتن و پکن، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد اگر آمریکا همچنان به اعمال تعرفه های مالیاتی روی محصولات چینی ادامه دهد، با به کارگیری اقدامات «کمی» و «کیفی» به شدت به آن واکنش نشان خواهد داد.

وزیر بازرگانی چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: چنین اعمال فشارها و تهدیدهایی با توافقی که به تأیید دو طرف رسیده است، مغایر بوده و برای جامعه بین المللی مایه ناامیدی است. آمریکا این جنگ تجاری را آغاز و قوانین تجارت را نقض کرد و با این کار نه تنها به منافع مردم چین و آمریکا، بلکه به منافع جهان لطمه می زند. اگر آمریکا یک فهرست جدید از اعمال تعرفه های مالیاتی بر محصولات چینی منتشر کند، پکن برای محافظت از منافع چین و مردمش، اقدامات متقابل شدیدی به کار خواهد گرفت.

چین پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که تعرفه های مالیاتی 10 درصدی روی برخی دیگر از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد، این واکنش را نشان داد. ترامپ اعلام کرد این تعرفه ها را به دلیل تصمیم اخیر چین برای اعمال تعرفه های وارداتی بر روی 50 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، اعمال کرده است.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در ماه های اخیر در پی اعمال تعرفه های وارداتی ترامپ روی محصولات وارداتی چین به شدت تشدید شده است. برخی کارشناسان از احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین ابراز نگرانی کرده اند. دونالد ترامپ در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که به منظور حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم دیگر کشورها اعمال می کند. این تصمیم ترامپ، انتقادات جهانی را برانگیخت. پس از مدتی، آمریکا برخی از کشورها از جمله کانادا، مکزیک، استرالیا، برزیل، آرژانتین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به صورت موقت از این تعرفه های وارداتی معاف کرد.

ترامپ همچنین پیشتر هشدار داده بود که کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را با ارائه فولادهای ارزان قیمت در اختیار گرفته و باعث از بین رفت برخی از مشاغل در آمریکا شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی
۱۴:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
امریکا همش کارش جرم وجنایت است
Germany
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
باید یه موشک بزنه کاخ سفید امریکارو نابود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
شرکت های خودروسازی چینی میخوان برن،کدوم مقابله!!!
Germany
محمدرضا
۱۱:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
چین هم فهمیده باید مقابل زورگویی امریکا ایستاد
آخرین اخبار