رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین گفت : با وجود بارندگی های اخیر شهرستان ، جیره بندی و قطعی آب در تابستان این شهرستان را تهدید می کند که شهروند به عنوان همیاران آب از این بحران جلوگیری کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن میری در جمع خبرنگاران گفت : نایین از شرایط آبی خوبی برخوردار نیست و اگر چه به لطف بارندگی های اخیر تا حدودی بحران آب کاهش یافت اما  با خط قرمز جیره بندی و قطعی آب روبرو هستیم. 

وی با اشاره به اینکه شرکت آب وفاضلاب شهرستان حدود 32هزار مشترک دارد ، رسانه ها را به عنوان همیاران این شرکت دانست و از اصحاب رسانه خواست  تا در جهت نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب در بین شهروندان با این شرکت همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین از بهمن ماه سال گذشته تا کنون با برگزاری جلسات متعدد با مشترکان پر مصرف  و آموزش دانش آموزان با نحوه صرفه جویی اقدامات خوب و تاثیر گذاری صورت گرفت و کاهش مصرف آب در زمینه های مختلف را شاهد بودیم.  

میری از اهداف و سیاست آبفای نایین را دستیابی به 30 درصدی کاهش مصرف در این شهرستان عنوان کرد.  

وی با بیان اینکه جیره بندی  و کاهش کیفیت آب خط قرمز این اداره در مواجه با بحران آب شهرستان نایین است، گفت : اگر شهروند  با همکاری و همیاری در جهت تحقق اهداف ما تعامل کنند می توانیم تابستانی بدون تنش آبی پشت سر بگذاریم. 

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین در شرایطی که سد زاینده رود به پایین ترین میزان رسیده و در طول این چند سال شرایط سختی را ایجاد کرده است با وجود مشکلات فراوان و بحران کم آبی در شهرستان مشکل قطعی و جیره بندی آب در نایین نخواهیم داشت. 

ای کارشناس در پایان  با دعوت از شهروندان به استفاده از راهکاری کاهش مصرف آب گفت : با استفاده از شیرآلات کاهنده در قسمت آشپزخانه و مجموعه بهداشتی می توانیم حدود 125 میلیون لیتر در ماه در مصرف آب صرفه جویی کنیم. 

گفتنی است ؛ با توجه به مشکلات کم آبی در استان اصفهان با بهره گیری از روش های مناسب در مصرف آب از جیره بندی وقطعی آب جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار