بیژن زنگنه گفت: افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به نوعی واکسینه شدن در مقابل تهدید‌های خارجی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس  در بندرعباس گفت: افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به نوعی واکسینه شدن در مقابل تهدید‌های خارجی است.

وی افزود: راه‌اندازی فاز‌های مختلف پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس مشکلات زیادی داشت و برای به ثمررساندن این پروژه به این مرحله از تمام کسانی که چنین صبر‌ی را از خود نشان داند تشکر می‌کنم.

وزیر نفت گفت:این پالایشگاه سبب ایجاد موازنه مثبت تولید و مصرف بنزین شده و با راه‌اندازی فاز سوم، امکان برقراری صادرات بنزین نیز فراهم می‌شود.

زنگنه افزود: با بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ به‌کل تولید بنزین کشور افزوده شد.

وی گفت:با راه‌اندازی دو فاز نخست این پالایشگاه، میزان تولید بنزین پالایشگاه به ۲۴ میلیون لیتر رسیده است و همچنین فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

زنگنه ادامه داد:با افتتاح فاز ۲ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و همکاری همه پالایشگاه‌های نفتی امکان تولید بیش از ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته کشور‌های خارجی با تحریم روی کمبود بنزین فشار می‌آوردند، اما امروزه با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نگران تحریم نیستیم.

وزیر کشور از عملیاتی شدن پالایشگاه تبریز تا مردادماه، افزایش ظرفیت در پالایشگاه بندرعباس تا مهرماه، عملیاتی شدن پالایشگاه لاوان تا پایان سال و بهره‌برداری از پالایشگاه اصفهان در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.