فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس فردا با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در بندرعباس افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،به نقل از روابط عمومی استاندار‌ی هرمزگان مرحله دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان فردا صبح افتتاح می‌شود.

با افتتاح فاز دوم این پالایشگاه تولید بنزین در این پالایشگاه به ۲۴ میلیون لیتر در روز می‌رسد وهم چنین ۱۴ میلیون لیتر گازوییل و ۳ میلیون لیتر سوخت هواپیما در استان هرمزگان تولید خواهد شد.
خوراک مورد نیاز این پالا‌یشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین خواهد شد.
با بهره‌برداری از پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس، ایران از نظر تولید بنزین و گازو‌ئیل خودکفا می‌شود.
میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در حدود ۶۳ میلیون لیتر و گاز‌وئیل در حدود ۱۰۲ میلیون لیتر است. تولید روزانه بنزین در پالایشگاه‌های ایران هم اکنون ۴۳ میلیون لیتر و گازو‌ئیل بیش از ۹۱ میلیون لیتر است که با بهره‌برداری از پا‌لایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید روزانه بنزین به ۷۸ میلیون لیتر و تولید روزانه گاز‌وئیل به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحد‌های تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در غرب بندرعباس واقع شده است.

فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال ۹۶ افتتاح شد.

زنگنه وزیر نفت در این سفر رییس جمهور را همراهی می کند.
انتهای پیام/ر


تولید روزانه به ۷۸ میلیون لیتر بنزین با بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.