مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر گفت: دو تیم دانش آموزی استان بوشهر از دشتی و دشتستان به مرحله بین المللی یازدهمین لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) راه یافتند.

راه یابی دو تیم دانش آموزی استان بوشهر به مرحله بین‌المللی «لیگ پایا»به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهراب کیانی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر لیگ علمی پایا را بستری برای دانش‎آموزان توانمند و علاقه‎مند دانست و اظهار دانست و اظهار داشت: دانش آموزان در این لیگ علمی ضمن افزودن به دانش علمی خود توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری این رقابت علمی، ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش‎آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان بسیجی استان در رقابت‌های لیگ علمی «پایا» خاطر نشان کرد: دو تیم دانش آموزی استان بوشهر از دشتی و دشتستان به مرحله بین المللی یازدهمین لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) راه یافتند.

کیانی با اشاره به راه یابی دانش‌آموزان شهر کاکی شهرستان دشتی به این رقابت افزود: تیم پایه ششم ابتدایی علوم پایه مدرسه آسیه کاکی از حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی الهادی (ع) شهرستان دشتی یکی از دو تیم راه یافته به مرحله بین المللی این لیگ هستند که در مسابقات مقطع خود مقام دوّم کشوری را کسب کرده بودند.

وی به راه یابی تیم پایه دهم علوم تجربی مدرسه امام خمینی (ره) برازجان از حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم (ع) شهرستان دشتستان به مرحله بین المللی یازدهمین لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) خاطر نشان کرد: این تیم توانست در مسابقات مقطع خود مقام پنجم کشور را کسب کرده و به مرحله بین المللی این لیگ راه پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان تصریح کرد: تعداد هر تیم اعزامی استان بوشهر به این مسابقات با احتساب سرگروه ۵ نفر است و قرار است مرحله بین المللی این مسابقات با حضور تیم‌های برتر کشوری و نمایندگان چندین کشور جهان در نیمه دوّم مرداد ماه امسال در تهران برگزار میشود.

کیانی تعداد تیم‌های شرکت کننده در استان در مرحله مقدماتی این دور از مسابقات را ۲۲۹ تیم عنوان و بیان کرد:این مسابقات در چهار مرحله مقدماتی، نیمه نهایی، کشوری و بین المللی برگزار میشود.

وی بیان کرد: در یازدهمین لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران از استان بوشهر ۷۹ تیم از مقطع ابتدایی، ۱۲۴ تیم از مقطع متوسطه مرحله اوّل و ۲۶ تیم از مقطع متوسطه مرحله دوّم در قسمت مقدماتی حضور داشتند که از این تعداد ۵۹ تیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان و آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری و سایر المپیاد‌ها عنوان و اذعان کرد: مرحله جدید ثبت نام در این مسابقات از سال تحصیلی جدید آغاز میشود که دانش آموزان میتوانند بعد از فراخوان جدید این مسابقات که از طریق آموزشگاه‌ها اطلاع رسانی میشود برای ثبت نام به حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی شهر یا منطقه خود مراجعه کنند.

کیانی با بیان اینکه سال گذشته یک تیم از استان بوشهر در مرحله بین المللی این مسابقات حضور داشت تصریح کرد: خوشبختانه امسال استان بوشهردر این بخش نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته‌اند که امید می‌رود رشد بیشتری در مرحله دوازدهم این دوره از مسابقات داشته باشند.

وی افزود: لیگ علمی پایا به عنوان بزرگترین مسابقات علمی گروهی بین المللی دانش آموزی جهان اسلام برای یازدهمین سال متوالی با حضور بیش از ۱۰ هزار تیم دانش آموزی در ایران در حال برگزاری است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بیان کرد: در این مسابقات دانش آموزان پایه‌های تحصیلی ششم ابتدایی تا دهم در رشته‌های علوم پایه، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر، برنامه نویسی و لیگ پژوهشی با هم به رقابت میپردازند.

این مسابقات به همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و مرکز دانش پژوهان فردا اجرا که در هفت دوره اخیر به صورت بین المللی برگزار میشود.

انتهای پیام/م

‌دو تیم استان بوشهر به مرحله بین‌المللی« لیگ پایا» راه یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.