رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: دراین شهرستان ۱۱۰ هیات مذهبی وجود دارد که ازاین مجموع ۵۰ هیات فعال و در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی درطول سال مشارکت و حضور دارند و مابقی در ماه‌های خاص فعالیت می‌کنند.

۵۰ هیات مذهبی در گناوه فعال هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام آیت اندرزیان گفت:از مجموع هیات‌های مذهبی موجود تاکنون ۴۰ هیات در سامانه کشوری طوبی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه این اداره خدمات متعددی به هیات‌های مذهبی و مراکز فرهنگی و قرآنی ارایه می‌دهد، گفت: پارسال ۲ میلیاردریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تجهیزات و امکانات موردنیاز مراکز فرهنگی و مذهبی و قرآنی به این اداره اختصاص داده شد.

اندرزیان اظهارداشت: این شهرستان دارای ۵۰ مسجد و ۴۵ حسینیه فعال و از ۲۹ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی، ۹ کانون فرهنگی تبلیغی، ۱۲ باب خانه عالم و ۱۲۰ مداح صاحب رتبه و ثبت شده در سامانه کشوری برخوردار است.

وی افزود: ۱۰ روحانی مستقر نیز در مناطق شهری و روستایی به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی مشغول هستند.

اندرزیان گفت: این سازمان نهادی است که برای ساماندهی تبلیغات دینی مردم، هدایت نیرو‌های مومن و تشکل‌های مردمی، اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و مقابله با تهاجم دشمن بدستور امام راحل بنیان نهاده شد و تاکنون منشا خدمات فراوانی بوده است.

وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی در ۲ رکن فرهنگی و قرآنی هرکدام زیرشاخه‌های مختلفی دارند که بعد فرهنگی آن شامل تشکل‌های دینی مردمی، هیات‌های مذهبی، کانون مداحان و شعرای آئینی و میان تخصصی نظیر انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، اصناف و بازاریان و کانون‌های فرهنگی تبلیغی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: موسسه‌های قرآنی شهری و خانه‌های قرآنی روستایی از رکن‌های اساسی حوزه قرآنی این نهاد است که در این زمینه ادای تکلیف می‌کنند.

انتهای پیام/م

فعاللیت پنجاه هیئت مذهبی در گناوه

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.