مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97- 98 تقویت زیرساخت های فنی و حرفه ای در این استان ضروری است.

تقویت زیرساخت های فنی و حرفه ای بوشهر ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با تکمیل نظام جدید آموزشی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ بیشترین مشکل این استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش است که برای آموزش مهارت به فضا و تجهیزات نیاز دارند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۹ هزار و ۲۵۰ هنرجو در قالب ۵۳۳ کلاس و ۴۲۵ کارگاه در ۱۳۷ هنرستان استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

کرمی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود در برخی مناطق این مشکل با برون سپاری نیز حل نمی‌شود و باید نسبت به تقویت و افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز رشته‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر آموزش و پرورش استان بوشهر با مشکل کمبود ۱۰۲ کارگاه در هنرستان‌ها روبرو است که برای تجهیز و ایجاد کارگاه‌های جدید به ۲۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه باید ۵۰ درصد دانش آموز در بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل باشند که درزمان حاضر استان بوشهر در سال تحصیلی گذشته ۳۸ درصد و امسال این آمار باید به ۴۰ درصد برسد.

کرمی در باره طرح هجرت ۳ بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در مورد طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان گفت: اعتبارات این طرح با مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تامین می‌شود که تخصیص این اعتبارات از نظر سازمان بازرسی مشکلی ندارد.

کرمی اضافه کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و براساس برنامه ریزی باید کلاس‌های طرح تقویت بنیه علمی برای کنکوری‌ها از نیمه دوم تیرماه در رشته‌های گوناگون برگزار شود.

وی در باره اجرای طرح کتابخانه در مدارس روستایی استان بوشهر گفت: این طرح با همکاری هنرآموزان هنرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شود و تا یک ماه آینده ۱.۸ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اجرای طرح تقویت بنیه علمی برای مه دانش‌آموزان این استان گفت: در این ارتباط سند تقویت بنیه علمی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی در قالب کارگروهی تخصصی باید تنظیم شود.

عبدالکریم گراوند در ارتباط با تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: با توجه به اضافه شدن پایه دوازدهم به نظام آموزشی در سال تحصیلی آینده استان همکاری لازم در مورد تامین امکانات و زیرساخت‌های کارگاهی با آموزش و پرورش را انجام می‌دهد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین زمین برای توسعه برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: استان بوشهر از نظر زمین دارای محدودیت‌هایی است که باید اداره کل راه و شهرسازی همه زمین‌های دارای کاربری آموزشی را به آموزش و پرورش واگذار کند.

انتهای پیام/م

استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97- 98 و تقویت زیرساخت های فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.