مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار خبر داد و گفت: بیش از ۹۰۰ نفر در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در استان بوشهر شرکت کردند.

۹۰۰ نفر در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار شرکت کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید اسماعیل موسوی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر از اجرای مهارت آموزی در محیط کار واقعی خبرداد و اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه برای افراد دارای سن قانونی کار اجرا شده است.

وی، آشنایی با محیط کسب و کار را از اهداف دیگر اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار دانست و تصریح کرد: کسب تجربه و آماده سازی، ایجاد خودباوری در مهارت آموزی برای ورود به عرصه­ اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی مستعد و توانمند و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه­های اقتصادی از جمله اهداف اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

موسوی با بیان اینکه سیاست دولت بر مهارت آموزی و آماده کردن متقاضیان شغل برای ورود به عرصه کار است، افزود: بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان که دارای مجوز از یکی از دستگاه‌های اجرایی هستند، می‌توانند به عنوان واحد پذیرنده برای مشارکت در این طرح تقاضا دهند.

وی با تاکید بر بکارگیری مهارت آموز به عنوان شاگرد به خدمت خاطر نشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی به تناسب نوع فعالیت‌شان، می‌­توانند با دریافت مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، مهارت آموز را به عنوان شاگرد به خدمت گیرند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر مزایای این طرح را برای بنگاه­های اقتصادی مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان مرکز یادگیری تلقی شده و استادکار مربوطه پس از تعیین صلاحیت به عنوان یکی از مربیان آموزشگاه­های مهارت در سطح کشور شناخته می­‌شوند.

موسوی با بیان این که تعهد استان بوشهر در اجرای این طرح، مهارت آموزی ۷۹۰ نفر در سال ۹۶ بوده، اظهار داشت: با برنامه ریزی و تلاش دست­‌اندرکاران استان، زمینه­ آموزش و مهارت‌­آموزی ۸۶۳ نفر فراهم شد که ۸.۵ درصد بیش از تکلیف استان است.

وی افزود: ۳۲ درصد مهارت­‌آموزان، زن و ۶۰ درصدشان، بالای ۲۵ سال سن داشته­‌اند، علاوه بر آن، ۳۸ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: خوشبختانه با رضایت بنگاه­های اقتصادی و استادکاران از عملکرد کارآموزانشان، تعداد ۲۰۱ از مهارت­‌آموزان در همان بنگاه­هایی که آموزش دیده­‌اند پس از پایان دوره­ مهارت‌­آموزی، مشغول به کار شده­‌اند.

موسوی با بیان اینکه دولت، تکلیف و سهم استان امسال را ۴۵۰ نفر با ۴۵ هزار نفر ساعت ابلاغ کرده گفت: در دوماهه فروردین و اردیبهشت، تعداد ۸۶ نفر در کارگاه­ها به صورت استادشاگردی، آموزش حرفه‌­ای و تخصصی دیده‌­اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰۱ نفر در آزمون­‌ها شرکت و موفق به دریافت گواهینامه­ مهارت شدند تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۱ نفر در آزمون­ها شرکت و موفق به دریافت گواهینامه­ مهارت شدند که ۲۰۱ نفر از آن­ها با استفاده از این گواهینامه­‌ها، مشغول به کار گشته­‌اند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: مهارت‌آموزانی که در این طرح پذیرش می‌­شوند باید حداقل ۱۵ سال سن داشته باشند و پس از اتمام زمان طرح، از سوی بنگاه­های اقتصادی به آزمون­های پایان دوره معرفی می‌شوند و پس از تعیین صلاحیت و قبولی در آزمون­های مربوطه، گواهینامه­ مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه ­ای دریافت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت بنگاه­های اقتصادی خُرد و کلانِ استان و مدیریت صحیح و ثمربخش سازمان­های مسئول، امسال تعداد بیشتری از علاقمندان و افراد جویای کار را جذب کارگاه‌­ها کرده و امکان اشتغال پایدارشان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/م

طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در استان بوشهر اجرا شد

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.