مدیر آبفای دشتستان با اشاره به افزایش بیش از ۳۰ درصدی هدر رفت آب در شبکه‌ها گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب در شهر‌های ۹ گانه دشتستان، بازسازی و اصلاح شبکه آبرسانی باید در اولویت قرار بگیرد.

افزایش بیش از ۳۰ درصدی هدر رفت آب در شبکه‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی بردستانی در دشتستان از کاهش ورودی آب از خط آبرسانی کازرون به این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: یکی از منابع تامین کننده آب دشتستان رودخانه شاهپور کازرون است که به سبب بارش کم باران در فصل زمستان میزان آبدهی آن کاهش یافته و اکنون این رودخانه جوابگوی تامین آب مناطق اطراف و خط آبرسانی دشتستان نیست.

وی از بحران کم‌آبی در برازجان خبرداد و بیان کرد: مشترکان برازجانی روزانه به ۲۵ هزار متر مکعب آب نیاز دارند از طریق نوبت بندی توزیع می‌شود.

مدیر آبفای دشتستان با بیان اینکه ۹ شهر این شهرستان تحت پوشش خدمات آبرسانی آب و فاضلاب دشتستان است تصریح کرد: تعدادی از شهر‌های دشتستان از خط آبرسانی کوثر و چاه‌های داخلی مناطق و بخشی هم از طریق خط آبرسانی کازرون تامین آب می‌شوند که کاهش آب از خط آبرسانی کازرون مشکلات این شهر‌ها را افزایش داده است.

بردستانی با اشاره به اینکه ۵ شهر وحدتیه، دالکی، برازجان، سعدآباد، آب‌پخش و شبانکاره از خط کازرون آبرسانی می‌شوند افزود: نیاز آبی این شهر‌ها ۴۸ هزار متر مکعب است که اکنون با کمبود ۱۸ هزار متر مکعبی در شبانه روز مواجه هستند.

وی از هدرفت ۳۰ درصدی آب از شبکه‌های شهر‌های دشتستان خبرداد و گفت: شبکه نامناسب آبرسانی دشتستان سبب شده هدر رفت آب در این شهر‌ها از ۳۰ درصد تا بیش از ۵۰ درصد باشد که در این راستا برای جلوگیری از هدر رفت آب در شهر‌های ۹ گانه دشتستان، بازسازی و اصلاح شبکه آبرسانی باید در اولویت قرار بگیرد.

مدیر آبفای دشتستان با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی شبکه آبرسانی وحدتیه گفت:برای تامین آب در شرایط اضطراری باید تانکر‌های آبرسان تهیه شود.

بردستان با تاکید بر این نکته که باید ۸ تانکر آبرسانی برای شهر‌های دشتستان در برنامه کوتاه مدت تامین شود بیان کرد: اکنون دشتستان دارای ۲ تانکر آبرسان است که نمی‌تواند جوابگوی همه شهر‌های ۹ گانه این شهرستان باشد.

انتهای پیام/م

خطوط آبرسانی شهرهای ۹ گانه دشتستان بازسازی شود

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.