مدیر شرکت آب وفاضلاب گناوه گفت: به منظور صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت آب، ۶۷۰۰ متر خطوط شبکه آبرسانی در این شهرستان در سال گذشته با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال نوسازی شد.

۶۷۰۰ متر خطوط آبرسانی گناوه نوسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مختاری گفت: از این مجموع ۳۵۰۰ متر خطوط نوسازی و ۳۲۰۰ متر توسعه صورت گرفت.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه در ابتدای خط لوله انتقال آب سد کوثر به استان بوشهر قرار دارد مشکلی برای تامین آب وجود ندارد و روزانه حدود ۲۴ هزارمترمکعب وارد شبکه این شهرستان می‌شود.

وی گفت: از مجموع آب ورودی این شهرستان از خط کوثر، ۲۲ هزارمترمکعب در سطح شهر گناوه و مابقی برای شهر ریگ توزیع می‌شود.

مدیر شرکت آب وفاضلاب گناوه افزود: از مجموع ۳۱ هزار انشعاب موجود در این شهر ۲۸ هزار انشعاب آن شهری و مابقی شامل روستا‌های تحت پوشش شبکه شهری ازجمله مال قائد، مال خلیفه، سربست و گشویی است.

مختاری ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۰۰ انشعاب آب و ۹۰۰ فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان در این شهرستان فروخته و واگذار شد.

وی اظهارکرد: این شهرستان از لحاظ کمبود آب مشکل حادی ندارد و منازلی که در ورودی‌های مسیر اولیه خطوط توزیع قرار دارند ۲۴ ساعته آب دارند.

وی گفت: این شهرستان دارای ۶۵۰ کیلومتر خطوط آبرسانی است که ۵۵۰ کیلومتر آن مربوط به شهر گناوه و مابقی به بندرریگ تعلق دارد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه از اهالی این شهرستان خواست باتوجه به کم آبی برای صرفه جویی در مصرف در مخازن پشت بام خود شناور نصب کنند.

استان بوشهر که در منطقه گرم و خشک کشور واقع است با کمبود شدید منابع آب روبرو است، طوریکه ۹۵ درصد آب شرب شهر‌ها و روستا‌های آن از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

یکی از منابع تامین کننده آب استان بوشهر سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است و بخش دیگری از چشمه ساسان و شاپور در کازرون استان فارس تامین می‌شود.

آب شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزارنفر جمعیت درشمال استان بوشهر از خط انتقال سد کوثر تامین می‌شود.

انتهای پیام/م

خطوط شبکه آبرسانی گناوه در سال گذشته با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال نوسازی شد

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.