تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: بسته ماندن طولانی مدت نماد‌ها در بورس احتمال ریسک نقدشوندگی را بالا می‌برد.

توقف دارایی در بورس‌ها به عنوان توقف نماد شناخته می‌شودهمایون دارابی تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی نماد‌های معاملاتی اظهار کرد: درحال حاضر اتفاق جدیدی درخصوص بازگشایی و همچنین افت و یا رشد نمادها در بازار رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه نماد‌های بورس و فرابورس بصورت دائم در حالت مجاز نیستند، تصریح کرد: ممکن است به دلایل مختلفی، وضعیت آنها تغییر یابد و قابل معامله نباشند. زمانی که رویداد ویژه‌ای باعث تأثیر معنادار بر ارزش یک دارایی باشد، با هدف رعایت انصاف، برای مدتی معاملات آن دارایی متوقف می‌شود تا اطلاعات لازم به تمام ذی‌نفعان برسد و پس از آن معاملات آن دارایی از سر گرفته شود.

دارابی، با بیان اینکه توقف دارایی در بورس‌ به عنوان توقف نماد شناخته می‌شود، بیان کرد: متوقف شدن و بازشدن نماد‌ها در بورس در سایر کشور‌ها وجود دارد، اما در بورس، بسته ماندن طولانی مدت نماد‌ها به یک چالش تبدیل شده و احتمال ریسک نقدشوندگی را بالا برده است.

گفتنی است، یکی دیگر از دلایل طولانی شدن توقف نمادها، رعایت استاندارد IFRS است که به عنوان یکی از شروط اصلی بازگشایی نماد بانکی‌ها از سوی سازمان بورس و البته بانک مرکزی اعلام شده، این امر برگزاری مجمع و البته شفاف سازی صورت‌های مالی را مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام/

اتفاق جدیدی در بازگشایی نماد‌ها ایجاد نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار