معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۳۳ اولیای بی سواد دانش آموزان در استان شناسایی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ مهدی مودی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد اولیای بی سواد دانش آموزان خراسان شمالی تا پایان سال ۹۴، هفت هزار و ۴۹۸ نفر بوده است، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۶، ۶ هزار و ۶۶۵ نفر از اولیای بی سواد دانش آموز در این استان باسواد شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۱ درصد از اولیای بی سواد این استان باسواد شده اند، گفت: ۱۹ درصد باقی مانده از اولیای بی سواد در سال جاری برنامه ریزی شده تا از طریق مدیران مدارس جذب و آموزش داده شوند.

مودی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های این سازمان در سال جاری آموزش اولیای بی سواد باقیمانده در استان است، افزود: درصد با سوادی آقایان در خراسان شمالی بالاتر از زنان است که از ۱۹ درصد اولیای بی سواد باقیمانده، اکثرا زنان هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: یکی از اهرم ها، الزام و تشویق است که از اولیا دعوت و رایزنی انجام می‌گیرد، ولی مهم‌ترین مشکل آنان نبود انگیزه و استقبال نکردن برای جذب سوادآموزی است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲.۸۵ درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از ۶ سال در این استان از میانگین کشوری ۴.۳ درصد عقب‌تر است.

انتهای پیام/آ


برنامه ریزی برای آموزش اولیای بی سواد در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.