معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : امسال یک هزار و ۱۰۵ آموزشیار در آزمون آنلاین نهضت سوادآموزی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت:: امسال یک هزار و ۱۰۵ آموزشیار در آزمون آنلاین نهضت سوادآموزی شرکت کردند که ۹۸۸ نفر آن برای همکاری با این نهضت پذیرفته شدند.
وی افزود: هم اکنون هزار و ۲۲۲ آموزش دهنده در این سازمان فعالیت دارند که از این تعداد تنها هزار و ۱۰۵ نفر در آزمون شرکت کردند.
مودی با بیان اینکه امسال طبق تفاهم نامه‌ای آموزش آموزش دهندگان سوادآموزی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است، اظهار کرد: آزمون به صورت مجازی و مستمر برگزار شد و افرادی که در این آزمون پذیرفته شده اند مجاز به ادامه فعالیت و آموزش سوادآموزی در سال آینده هستند و آموزش دهنده‌هایی که دو مرتبه نمره مورد نیاز را کسب نکردند از ادامه فعالیت بازماندند.
وی افزود: تعامل و همکاری همه دانش آموزان، خانواده ها، شهروندان، انجمن‌های اولیا و مربیان و... در تصمیم سازی حوزه آموزش نقش موثر ایفا می‌کند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی سهمیه جذب سوادآموزی خراسان شمالی در سال جاری، هشت هزار و ۴۰۰ نفر بوده که از این تعداد چهار هزار نفر در دوره سوادآموزی، دو هزار نفر در دوره تحکیم و دو هزار و ۴۰۰ نفر در دوره انتقال هستند.
گفتنی است: نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت استان معادل ۹۲ ممیز ۸۵ درصد باسواد هستند.
انتهای پیام/آ

امسال یک هزار و ۱۰۵ آموزشیار در آزمون آنلاین نهضت سوادآموزی شرکت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.