رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از پیشرو بودن ثبت عفونت بیمارستانی در این استان خبرداد.

استان مرکزی پیشرو درثبت عفونت بیمارستانیطاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: استان مرکزی با ثبت یک درصد آمار عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های استان مرکزی پیشرو در بین بیمارستان‌های کشور است.

طاهر احمدی با اشاره به اینکه در پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های دنیا هم ۵ تا ۱۰ درصد عفونت بیمارستانی ثبت شده دارند افزود: در کشور ما آمار دقیقی از عفونت‌های بیمارستانی ثبت نشده است، اما استان مرکزی با ثبت ۱ درصد در بین سایر استان‌ها پیش قدم است.

وی اضافه کرد:عفونت‌های بیمارستانی علاوه براینکه مشکلاتی برای بیمارستان‌ها از لحاظ منابع مالی ایجاد می‌کند باعث می‌شود مدت زمان بستری بیماران نیز بیشتر شود.

عفونت‌های بیمارستانی در کشور بین ۸ تا ۱۲ درصد برای افراد بستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: تقریبا در کشور ما عفونت‌های بیمارستانی بین ۸ تا ۱۲ درصد برای افراد بستری شده است که تنها یک درصد آن‌ها ثبت شده هستند و شایعترین این عفونت‌ها، عفونت‌های مجرای ادراری، دستگاه تنفسی، خونی و موضع جراحی است.

وی با اشاره به راه‌های مقابله با عفونت‌های بیمارستانی که همه بیمارستان‌ها در کل دنیا با آن مواجه هستند افزود: به همین منظورهمایش کنترل عفونت‌های بیمارستانی در اراک برگزار شد.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.