کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید.

فرجی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را امروز به بیش از پنج برابر حد مجاز رساند.

فرجی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان زهک را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد وافزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۸۰۳ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به اینکه وزش باد شدید که از روز گذشته در شمال سیستان و بلوچستان شروع شده تا فردا ادامه دارد،گفت: در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان غبار محلی و وزش باد با شدت کمتر در این مدت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دریای عمان تا پایان هفته مواج است گفت: ارتفاع موج دریا امروز در سواحل به سه متر رسید.

فرجی خاطر نشان کرد: حداکثر دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر مربوط به دلگان و حداقل دما با ۲۱ درجه مربوط به خاش بوده است.

طوفان وگردوخاک شدید درسیستان پرواز مشهد-زابل و بالعکس را لغو کرد

حمیدرضا پارسا مدیر روابط عمومی فرودگاه های سیستان بلوچستان نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: بنا به اعلام شرکت هواپیمایی قشم ایر پرواز شماره ۱۲۶۶ امروز این شرکت در مسیر مشهد زابل و بلعکس بدلیل تداوم طوفان و شدت گرد و غبار لغو شد.

گردوخاک میزان دید افقی را در فرودگاه زابل به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

انتهای پیام/ع

گرد و خاک در سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار