کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:در شبانه روز گذشته وزش باد گردو خاک در شهر‌های زابل و قصرقند سرعت این باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته وزش باد پدیده غالب در اکثر شهر‌های استان بوده است به طوری که در شهر‌های زابل و قصرقند سرعت این باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: همچنین باد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت شهرستان هامون را درنوردید و موجب کاهش دید افقی و ناسالم شدن کیفیت هوا در این شهر‌ها شد.

ملاشاهی  ادامه داد: وزش باد و گردوخاک در زاهدان نیز سبب شد میزان ذرات معلق در هوای این شهر به ۲۸۹ میکروگرم بر مترمکعب برسد و کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار گیرد.

وی ادامه داد: براساس آخرین وضعیت جوی استان و نقشه‌های همدیدی وآینده نگری با توجه به الگوی نقشه‌های هواشناسی امروز در شهر‌های شمالی، نیمه جنوبی و مرز شرقی استان وزش باد گاهی گردوخاک ادامه خواهد داشت.

ملاشاهی تصریح کرد: طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه شرایط جوی به نسبت پایدار خواهد بود. ضمن اینکه به لحاظ دمایی با تقویت سامانه کم فشار جوّی در نقشه‌های سطح زمین روند افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته زاهدان با ۱۴ درجه سانتی‌گراد سردترین و زرآباد با ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی جنوب استان گفت: آسمان شهر‌های کنارک و چابهار در شبانه روز گذشته غبارآلود بود به طوری که دید افقی در این شهر‌ها به ترتیب به ۳ و ۶ کیلومتر کاهش یافت.

ملاشاهی ادامه داد: وزش باد بر روی دریای عمان نیز سبب شد تا در این مدت حداکثر ارتفاع موج به ۱۱۵ سانتی‌متر برسد.

انتهای پیام/ع

تداوم وزش بادشدید در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار