کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:وزش باد با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به حدود ۳۹ برابر حد مجاز رساند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: توفان همراه با گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های شمالی استان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون را به بیش از ۳۹ برابر حد مجاز و بیش از ۱۰ برابر حالت خطرناک رساند.

ملاشاهی تصریح کرد: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و ۹۲۹ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان‌های زهک و زابل به ترتیب به ۱۰۰ و ۴۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تا پایان هفته تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای نوار شرقی (میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی (شورگز تا فنوج) نیز در این مدت علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می‌شود.

لغو پرواز تهران زابل

پارسا مدیر روابط عمومی فرودگاه های سیستان بلوچستان گفت: بنا به اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پرواز شماره ۱۰۸۵/۱۰۸۴ امروز این شرکت در مسیر تهران زابل و بلعکس بدلیل تداوم طوفان و شدت گرد و غبار لغو شد.

 گردوخاک میزان دید افقی را در فرودگاه زابل به ۳۰۰ متر رساند.

انتهای پیام/ع

گردو خاک سیستان را درنوردید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار