معاون اداره‌کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: ۱۸۶ هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر که به صورت تصرف شده بود به بیت‌المال بازگشت.

۱۸۶ هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر به بیت‌المال بازگشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمهدی عادل‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر با تاکید بر مشارکت همگانی در صیانت و حفاظت از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی رسالت همگانی است که مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مردمی در این راستا مورد توجه است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۲۲۷ هزار ۲۱۵ هکتار اراضی سطح جنگلی است افزود: مساحت اراضی منابع طبیعی استان بوشهر افزون بر ۱.۸ میلیون هکتار است که حفاظت از این اراضی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان بوشهر از رفع تصرف زمین‌های ملی و منابع طبیعی استان خبرداد و بیان کرد: ۱۸۶ هکتار اراضی منابع طبیعی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود با صدور حکم قضایی به بیت‌المال بازگشت و ۱۷ متهم دستگیر شدند.

عادل‌زاده ارزش زمین‌های برگشت داده شده به بیت‌المال را ۱۸۶ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: متهمان این عرصه ۱۷ میلیون ریال جریمه شدند.

وی، اجرای یک فقره قلع و قمع را از دیگر برنامه‌های جلوگیری در تعرض به منابع طبیعی دانست و گفت: ۳ مورد قلع و قمع بنا و مستحدثات دیگر در اراضی منابع طبیعی استان بوشهر در حال اجراء است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر از اجرای پروژه جایگزینی سوخت‌های مناسب به جای بوته و هیزم خبرداد و بیان کرد: برای جلوگیری از کاهش و تخریب اراضی منابع طبیعی پروژه جایگزینی سوخت‌های مناسب به جای بوته و هیزم در سطح ۸ هزار متر مربع اجرا شد.

انتهای پیام/ م

۱۸۶ هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر رفع تصرف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.