مدیرعامل پیشین باشگاه راه آهن گفت: شرط رونق گرفتن بازار داخلی تحریک تقاضا و گرایش و ترغیب مردم به بازار ورزش است.

صادق رئیسی کیا مدیرعامل پیشین باشگاه راه آهن در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تولید کالای ورزشی داخلی گفت: تولید داخلی ظرفیت خوبی برای تولید کالاهای ورزشی دارد. نمونه آن حضور تیم ملی والیبال در لیگ والیبال ملت های جهان با البسه تولید داخل است. حتی تولید کنندگانی داریم که می توانستند لباس ملی پوشان فوتبال برای حضور در جام جهانی را تامین کنند. این موضوع درست است که در برخی رشته ها هیچ تولید کننده داخلی نداریم در این موارد می توان از محصولات خارجی استفاده کرد.

او اضافه کرد: کسانی که تاکید دارند محصولات ورزشی با کیفیت داخلی نداریم تنها گوشه ای از ماجرا را دیده اند. بیشتر فدراسیون ها بخش قهرمانی را در نظر می گیرند و اعلام می کنند تجهیزات داخلی پاسخگوی این بخش نیست. به جز بخش قهرمانی عمده نیازهای ورزش کشور در حوزه های دیگری از جمله ورزش همگانی، دانش آموزی و کارگری است. تولیدکنندگان می توانند در این بخش ها فعالیت کنند.

مدیر عامل پیشین باشگاه راه آهن بیان کرد: طرح ها و پروژه های ورزشی نیمه کاره ای در وزارت ورزش، شهرداری و بسیاری از دستگاه های کشور وجود دارد که می توان برای تجهیز آن ها و برای حمایت از کالای داخلی از محصولات ساخت داخل بهره برد.

او خاطر نشان کرد: آن چه که اهمیت دارد آن است که تولیدکنندگان داخلی نباید در شرایطی که جریان حمایت از کالای داخلی به وجود آمده است سوء استفاده کنند و کالای بی کیفیت به مصرف کننده ارائه دهد. در مقابل باید از تولید کننده داخلی حمایت شود. 

رئیسی کیا اضافه کرد: شرط رونق گرفتن بازار داخلی تحریک تقاضا و گرایش و ترغیب مردم به بازار ورزش است. لازم است سیاست های بازاریابی ورزشی اتخاذ کنیم تا مردم به سمت خدمات و کالاهای ورزشی کشیده شوند. با این شرایط بازار بزرگی شکل می گیرد و کالای ورزشی داخلی به فروش می رسد. در حال حاضر ورزش تنها 5 دهم درصد  از اقتصاد ملی کشور را در بر می گیرد.

مدیر اقتصادی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان باید نگاهی اقتصادی به ورزش داشته باشد. با این سیاست تولیدکنندگان به عنوان بنگاه اقتصادی و کارآفرینی دیده خواهند شد. به علاوه این که لازم است مراکز سیاست گذاری های اقتصادی در ورزش مورد توجه قرار بگیرد. بررسی موانع فعالیت، سودآوری و تولید، ایجاد اتحادیه صنفی، مبارزه با قاچاق کالا از جمله حمایت هایی است که سازمان های مربوطه از جمله وزارت ورزش و جوانان باید از تولید کنندگان داخلی داشته باشد.

انتهای پیام/

اظهارات رئیسی کیا درباره تولید کالای داخلی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار