راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی پرونده ثبتی یکی دیگر از فعالیت‌های است که درقم اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سلامتی، رئیس سازمان ثبت‌اسناد استان قم ،گفت: سازمان ثبت‌اسناد املاک کشور به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دستگاهای اداری و نهادهای حاکمیتی مأموریت اعتباربخشی، تثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاصی را از طریق صدور اسناد رسمی اراضی و املاک، ثبت رسمی قراردادهای، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات ، ثبت رسمی وقایع ازدواج و طلاق و اجرای مفاد اسناد رسمی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد استان قم افزود: این سازمان در مهروموم‌های اخیر تلاش کرده در اجرای تکالیف قانونی، تحول در شیوه‌های ناکارآمد را به انگیزه ارتقاء بخشی خدمات و رضایت مخاطبین، شفاف‌سازی امور، کاهش مراجعات حضوری متقاضیان، ارائه حداکثری خدمات در محیط مجازی و ارتقای سلامت اداری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی عنوان کرد:در این راستا بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی، بکار گیری فناوری‌های نوین با ایجاد و استقرار سامانه‌های الکترونیکی، ساماندهی بانک‌های اطلاعاتی و با اجرای پروژه‌های نظیر ثبت الکترونیک اسناد رسمی، ایجاد پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی، ثبت الکترونیک شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، ثبت الکترونیک مالکیت‌های صنعتی، خدمات الکترونیک حوزه ،اجرای مفاد اسناد رسمی و اجرای کاداستر جامع کشور توانسته است تأثیر شگرفی در انتظام و شفاف‌سازی نظام ثبت مالکیت‌ها و سرعت و دقت در ارائه خدمات و ارتقای سلامت اداری داشته باشد.

مدیرکل ثبت‌اسناد استان قم افزود:بالغ‌بر 40 سامانه رسیدگی در استان قم وجود دارد ودر حال حاضر بالای 90 درصد کارهای وارد به‌صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

سلامتی عنوان کرد: ایجاد بانک واحد املاک، سند آنی اسناد رسمی، فعال بودن 100 دفترخانه رسمی در قم، صدور سند مالکیتی تک‌برگی، صدور 250 هزار سند تک‌برگی، تعین و تکلیف 40 هزار پرنده ثبت، تعیین و تکلیف 11 هزار پرونده تا پایان سال، سامانه مربوط به قانون تعیین تکلیف، سامانه مربوط به ثبت شرکت‌ها، سامانه استعلام ممنوع‌الخروجی و سامانه تصدیق اصالت سند واوارق دفاتر اسناد رسمی، فعال شدن اداره بازرسی در دادگستری در مورد ثبت‌اسناد رسمی، وارسی 2 میلیون 500 پرونده ثبت‌اسناد رسمی، فعالیت 56 دفتر ازدواج درقم، فعال بودن 21 دفتر طلاق ازجمله فعالیت‌های سازمان ثبت‌اسناد استان قم است.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد استان افزود: در سال گذشته در قم طرح شبکه شمیم اجرایی شده است و باعث برکات خوبی چون دقت عمل در نقشه‌برداری در قم شده است.

وی گفت: راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی پرونده ثبتی یکی دیگر از فعالیت‌های است که درقم اجرا خواهد شد.

سلامتی افزود: در سال گذشته 9 میلیون برگه ثبتی اسکن و امسال نیز 3 میلیون پرونده برگی اسکن شده است.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد با اشاره به عملکرد وصول معوقات بانکی گفت: در دو ماه اول سال 96، 10 میلیارد و 253 میلیون تومان و در سال 97، این رقم به 13 میلیارد و 600 میلیون تومان یعنی 35 درصد افزایش داشته است.

سلامتی گفت: درآمد ثبت‌اسناد رسمی در دو ماه سال 96، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و در سال 97 به 3 میلیارد و 180 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: درحال حاضر 14 هزار سند مالکیت برای مسکن مهر از سوی سازمان ثبت‌اسناد استان قم صادرشده است.

انتهای پیام/ح

 250هزار سند مالکیت تک برگی تا کنون در استان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.