مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم با اشاره به کاهش چشمگیر جعل اسناد گفت:قم رتبه ی نخست کشوری در سرعت و دقت عمل ثبت شرکت‌ ها را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سلامتی ،مدیرکل ثبت اسنادواملاک در دیدار با امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم  قم با بیان اینکه استان رتبه ی نخست در سرعت و دقت عمل ثبت شرکت‌ها در کشور را دارد اظهارکرد: هم اکنون از ۱۱۳ دفتر ثبت اسناد موجود در استان ۱۰۰ دفتر فعال است.

وی  افزود: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته جعل اسناد به حداقل رسیده که منجر به کاهش شکایات املاک در #دادگستری شده است.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ سه جانبه‌ای بین شهرداری و نظام مهندسی و اداره کل ثبت اسنادواملاک استان منعقد شد که اسناد دولتی بین دفاتر ثبت تقسیم می‌شود.

سلامتی بیان کرد: با اداره کل  ثبت احوال استان هماهنگی‌هایی صورت گرفته و در یک سیستم شبکه‌ای به هم متصل شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم عنوان کرد: میزان درآمد اداره کل  ثبت اسنادواملاک در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بود و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب شد.

 امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم  قم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته گفت: مشکلات ثبتی هرچه سریعتر مرتفع گردد و انجام امورات ثبتی نیز باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با  برون سپاری و  مکانیزه کردن امورات ثبتی می‌توان به انجام این امور سرعت داد.

نماینده مردم  قم گفت :نبود وجود  اداره ثبت در برخی از مناطق  قم باعث رفت و آمد مردم به مرکز شهر و ایجاد  ترافیک و هزینه می‌گردد که ضرورت دارد ضمن بررسی  برون سپاری و ایجاد ادارات در مناطق، انجام کارها برای مردم سهل و آسان گردد.

امیرآبادی تاکید کرد: این اداره کل باید برای پایین آوردن هزینه‌های  امورات ثبتی تدابیری بیاندیشد و حداقل هزینه از مردم استان اخذ گردد.

در پایان این دیدار برخی از قوانین و مقررات اسناد ثبتی به بحث و بررسی گذاشته شد.

انتهای پیام/ش

کاهش چشمگیر جعل اسناد در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار