براساس نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان، ۴۲ درصد آمریکایی‌ها معتقدند رئیس‌جمهور این کشور باید استیضاح شده و از سمت خود برکنار شود.

نظرسنجی سی ان ان: 42 درصد از آمریکایی‌ها خواهان استیضاح ترامپ هستندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان ان، براساس نتایج نظرسنجی اخیر سی ان ان، 42 درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باید استیضاح شده و از سمت خود برکنار شود.

موضوعی که نتایج این نظرسنجی را قابل توجه می‌کند این است که این رقم تقریبا با رقم مربوط به استیضاح ریچارد نیکسون، 37اُمین رئیس جمهور آمریکا، که در ماه مارس سال 1974 و در نظرسنجی هریس بدست آمد، برابری می‌کند. این نتایج به دنبال افشای رسوایی موسوم به واترگیت در زمان ریاست جمهوری او حاصل شد اما چند ماه پیش از اینکه مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به استیضاح او بگیرد نیکسون در آگوست سال 1974  از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در  نظرسنجی اخیر سی ان ان، 87 درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه با استیضاح ترامپ مخالف بودند این در حالی است که 71 درصد از حامیان دموکرات‌ها موافق استیضاح رئیس جمهور فعلی آمریکا هستند. همچنین در نظرسنجی جدید سی ان ان میزان محبوبیت ترامپ به 39 درصد کاهش یافته است.

براساس قانون اساسی آمریکا لازمه استیضاح رئیس جمهور جرائمی از جمله خیانت، رشوه‌خواری و یا دیگر جرائم بزرگ و تخطی از قانون است و استیضاح تنها موردی است که رئیس جمهور نمی‌تواند از قدرت خود برای لغو آن استفاده کند. ترامپ بارها اعلام کرده است که او قطعا می‌تواند از قدرت خود استفاده کند اما نیازی به این کار نخواهد داشت.

موافقت 42 درصدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با استیضاح رئیس جمهور فعلی آمریکا بسیار بالاتر از رقم بدست آمده در نظرسنجی سال 1998 برای استیضاح بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکاست. این مسئله درباره باراک اوباما و جرج دبلیو بوش، روسای جمهور پیش از ترامپ نیز مطرح است.  نکته قالب توجه این است که تلاش‌های درونی این حزب و در کنگره آمریکا صورت گرفته است با این حال هنوز نتوانستند حمایت کافی در این باره را بدست آوردند.

سی ان ان در پایان یادآور شد: مسئله دیگری که باعث می‌شود امکان استیضاح ترامپ در حال حاضر بعید به نظر برسد این است که ترامپ رئیس حزب جمهور‌خواه هم به طور اسمی و هم در عمل است. اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، همان کسانی هستند که از سیاست‌های او حمایت می‌کنند، قطعا با تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ که ملزم به کسب نظر اکثریت است، همراهی نخواهند کرد. 

انتهای پیام/

موافقت 42 درصدی آمریکایی‌ها با استیضاح ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۳ تير ۱۳۹۷
پس چرا برکنار نمیشه؟
آخرین اخبار