نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد بهبود وضع اقتصادی در آمریکا نمی‌تواند شانس جمهوری‌خواهان برای تصاحب کرسی‌های بیشتر در انتخابات آتی کنگره آمریکا را افزایش دهد.

نظرسنجی ان بی سی نیوز: شانس پایین هم‌حزبی‌های ترامپ در انتخابات میان دوره‌ای کنگرهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، نظرسنجی تازه ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال نشان داد که رضایت مردم از بهبودی وضع اقتصادی در دوره دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سبب افزایش شانس پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آتی کنگره  نمی‌شود.

بنا به نتایج این نظرسنجی 48 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که تمایل بیشتری به حمایت از نامزدهایی دارند که وعده نظارت بر اقدامات ترامپ را بدهد در حالی که 23 درصد اعلام کردند که تمایل اندکی به انتخاب چنین نامزدهایی دارند.

همچنین 53 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند آنها تمایل اندکی به انتخاب فردی دارند که در بیشتر مسائل از ترامپ حمایت می‌کند.

همچنین از هر 10 نفر 6 نفر از شرایط اقتصادی و عملکرد اقتصادی دولت ابراز رضایت کردند. علیرغم چنین خوش بینی اقتصادی این نظرسنجی نشان داد نامزدهای دموکرات‌ 10 درصد نسبت به همتایان جمهوری‌خواه خود از تمایل رای دهندگان برخوردار بودند. 50 درصد از رای دهندگان مایل به در اختیار گرفتن کنترل کنگره از سوی دموکرات‌ها بودند در حالی که این رقم برای جمهوری‌خواهان 40 درصد بود. میزان آرای دموکرات‌ها برای در اختیار گرفتن کنترل کنگره نسبت به ماه آوریل با 7 درصد افزایش، به 47 درصد رسید.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که حامیان دموکرات‌ها درباره شرکت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره علاقمندی بیشتری دارند. میزان علاقمندی دموکرات‌ها درباره شرکت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره 63 درصد بوده در حالی که تنها 47 از حامیان جمهوری‌خواهان به شرکت در انتخابات آتی کنگره تمایل نشان دادند.

بنا به گفته یکی از ناظران دموکرات این نظرسنجی، نتایج حاصل نشان‌دهنده رد شدن ترامپ از سوی رای دهندگان و به نفع دموکرات‌ها است. ناظر جمهوری‌خواه این نظرسنجی نیز اعلام کرد: به نظر می‌رسد یک انتخابات میان دوره‌ای مرسوم را در پیش داریم که در آن حزبی که کاخ سفید را در اختیار دارد کرسی‌های کنگره را از دست خواهد داد.

بنا به نتایج این نظرسنجی 42 درصد از رای دهندگان به شدت اقدامات ترامپ را تائید نکردند در حالی که تنها 26 درصد از اقدامات او به عنوان رئیس جمهور ابراز رضایت داشتند.

22 درصد از رای دهندگان خدمات درمانی را مهمترین دغدغه خود در انتخابات میان دوره‌ای دانستند، در حالی که 19 درصد فرصت شغلی، 13 درصد مسئله سلاح، 11 درصد مالیات و مخارج و 10 درصد نیز مسائل مهاجرت را از مسائل مهم تحت نظر خود عنوان کردند.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، تمایل رای دهندگان برای استیضاح ترامپ 25 درصد رای مخالف نسبت به 22 درصد رای موافق بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار