کارشناس روابط بین‌الملل گفت: آمریکا برای ورود به نوعی از انزوا طلبی مدرن با خارج شدن از معاهدات بین المللی تلاش می‌کند.

ترامپ تابع صهیونیسم است/آمریکا با خروج از معاهدات بین المللی برای منزوی شدن تلاش می‌کندمحسن جلیل‌وند کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه در گفت‌گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره دلایل خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و سایر معاهده‌های بین‌المللی، اظهار کرد: ترامپ تلاش می‌کند به مانند تندروهای سیاسی آمریکا در اوایل قرن نوزدهم در عرصه جهانی نهادهای بین‌المللی را نادیده بگیرد و به عنوان تنهاترین ابرقدرت در نظام جهانی باقی بماند.

وی افزود: در دهه های اخیر همزمان با رشد فزاینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی در دنیا، آمریکا تلاش دارد همچنان به عنوان قدرت برتر در جهان مطرح باشد.

جلیلوند با اشاره به تلاش آمریکا برای ورود به نوعی از انزوا طلبی مدرن تصریح کرد: برخی تعهدات بین المللی بار اقتصادی فراوانی برای دولت آمریکا در پی داشته و ترامپ سعی دارد با خروج از این تعهدات حتی اگر به قیمت منزوی شدن آمریکا تمام شود توانمندی آن ها به عنوان قدرت برتر اقتصادی در سطح جهان را حفظ کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یهودیان و لابی های قدرتمند آنها در سیاست های کلی آمریکا نقش بسزایی دارند و همواره روسای جمهور این کشور تابع نظرات آنها عمل کرده اند. دولتمردان آمریکایی همواره در توافقات دوجانبه و یا چند جانبه رویه بدعهدی را پیش گرفته اند و امروز هم دونالد ترامپ همچون روسای جمهور آمریکا قدم در این راه گذاشته و به عنوان «قهرمان خروج» شناخته می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار