فرماندار شهرستان بهشهر گفت: تالاب میانکاله مقصد گردشگری می‌شود و مدیریت یکپارچه تالاب به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هادی خنجری فرماندار شهرستان بهشهر در جلسه شورای اداری توسعه گردشگری را یکی از برنامه‌های کلانِ امسال برشمرد و گفت: باید از ظرفیت تالاب میانکاله به عنوان مقصد گردشگری استفاده کرد و برای تحقق آن، جلسات متعددی با کارشناسان برگزار شد تا با کارشناسی‌های عمیق از ظرفیت تالاب استفاده کنیم.

وی افزود: اشخاصی در قالب شرکت‌های مشخص پای کار آمدند تا با حفظ تالاب و احیای آنچه که در تالاب از دست داده ایم مانند گیاهان و حیوانات بتوانیم تالاب میانکاله را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم و سرمایه گذاران نیز با حفظ موقعیت از ظرفیت جامعه محلی استفاده می‌کنند و قرار نیست مالکیت تالاب را واگذار کنیم بلکه مدیریت یکپارچه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

فرماندار شهرستان بهشهر به جلسات تشکیل شده با موضوع منطقه آزاد در سازمان مدیریت استان اشاره کرد و گفت: برای انتخاب منطقه آزاد باید به شاخصه‌ها و امتیازات توجه کرد امتیاز امیرآباد با هیچ منطقه‌ای قابل قیاس نیست.

خنجری افزود: بندر ویژه اقتصادی امیرآباد ظرفیت صنعتی و تجاری دارد این بندر یک هزار و ۱۷۰ هکتار زمین و هزار و ۲۰۰ هکتار پس کرانه دارد که این امتیازات در کشور بی نظیر است.

وی گفت: از این فرصت می‌توان برای توسعه استان مازندران بهره برد و با اجرای تصمیمات درست و سازنده ظرفیت‌های بالقوه را اجرایی کرد.
انتهای پیام/آ

تالاب میانکاله میزبان گردشگران می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.