۱۱۰ هزار پرنده و پرستو‌ی دریایی تابستان گذران از مناطق گرمسیری داخل و خارج ایران به پناهگاه حیات وحش مازندران مهاجرت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رکنی معاون نظارت وپایش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: بیش از ۵۰ هزار قطعه پرستو‌ی دریایی برای تابستان گذرانی وارد زیستگاه‌های مازندران شدند.

وی افزود: این پرندگان مهاجر با گونه‌های خشکزی، آبزی و کنار آبزی شامل حواصیل، سبزقوا، پرستو‌های دریایی، چلچله، بلبل و گونه‌های محتلف از گنجشک‌ها برای تابستان گذرانی وارد زیستکاه‌های مازندران شدند.

رکنی گفت: برخی پرندگان زمستان گذران نیز به دلیل آسیب دیدگی و بالا بودن سن در تالاب‌های مازندران باقی مانده اند.

معاون نظارت وپایش اداره کل محیط زیست مازندران به دوستداران حیاط وحش و محیط زیست توصیه کرد که مراقب این گونه پرندگان نیز باشند.

زمان رضا احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه ۶۰ هزارقطعه پرنده تابستان گذران از اواخر اسفند ماه پارسال وارد تالاب بین المللی میانکاله شدند، گفت: نخستین گروه پرندگان مهاجر شامل شانه به سر، کوکو، سبزه قبا، زنبور خوار، گلاریول، چاق لق هندی و انواع گنجشک‌های غیر بومی بودند که به این منطقه مهاجرت کردند.

وی افزود: از اواخر فروردین نیز تالاب میانکاله میزبان پرندگانی دیگری همچون انواع پرندگان کنارآبزی، پرستو دریایی، چوپا و صدف خوار‌ها است.

احمدی گفت: این پرندگان که از مناطق گرمسیری شرق ایران، کشور‌های عربی، عراق، عربستان و هندوستان به این منطقه مهاجرت کردند تا مردادماه در این استان زیست می‌کنند.

حدود ۹۰۰ تالاب در مازندران وجود دارد.
انتهای پیام/آ

رونق پرنده نگری در فصل تابستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار