توکل حیدری گفت: در سال ۹۶ بیش از ۴۲۹ هزار پرونده به محاکم قضایی استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، توکل حیدری در نسشت خبری که پیش از ظهر امروز با حضور برخی از مسئولان قضایی و اصحاب رسانه ی استان به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه در سالن امامت دادگستری کل استان ترتیب یافت ، گفت : از مجموع 429 هزار و 395 پرونده ی ورودی به محاکم قضایی استان در سال 96 ، 49 درصد به شوراهای حل اختلاف استان و 51 در صد نیز به دادسراها و محاکم کیفری و حقوقی استان ارجاع شده و مورد رسیدگی و مختومه گردیده اند .

وی اضافه کرد : در این راستا 80 هزار و 565 فقره پرونده به محاکم کیفری دو استان وارد و 79 هزار و 823 فقره نیز مختومه گشته ، همچنین یک هزار و 261 فقره پرونده هم به محاکم کیفری یک استان ارجاع و یک هزار و 268 فقره پرونده نیز در این محاکم مختومه گردیده است .

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه دادگاه انقلاب استان هم که وظیفه ی رسیدگی به جرایم مربوط به مواد مخدر و مسائل امنیتی را دارد ، در سال گذشته 8 هزار و 600 فقره پرونده به این دادگاه ارجاع و 8 هزار و 597 فقره پرونده نیز مختومه شده است .

توکل حیدری میزان پرونده ورودی به محاکم عمومی حقوقی استان را 100 هزار و 350 فقره و میزان پرونده های مختومه در این محاکم را 100هزار و 209 فقره عنوان کرد و گفت : مطالبه وجه ، درخواست اعسار از پرداخت هزینه دادرسی ، مطالبه چک ، درخواست اعسار از محکوم به ، طلاق و مهریه را عمده موضوعات این میزان فقره پرونده بوده است .

وی در ادامه گریزی هم به پرونده های خاص زد و اظهار داشت : در سال 96 یک هزار و 939 فقره پرونده مربوط به قاچاق به محاکم قضایی استان وارد شده که با افزایش 11 درصدی مواجه بودیم و در رابطه با موضوع حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی هم یک هزار و 77 پرونده تشکیل شد و پس از رسیدگی های لازم از 491 هکتار اراضی و 36 هکتار جنگل رفع تصرف شد .

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد : در خصوص پدیده شوم زمین خواری نیز 6 فقره پرونده ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفته که تاکنون برای 2 فقره پرونده حکم صادر شده و در مرحله اجرای احکام هست و مابقی در حال رسیدگی هستند .

بیش از 300 برنامه در هفته گرامیداشت قوه قضائیه در آذربایجان غربی اجرا می شود .

در ادامه این نشست دبیر ستاد هفته گرامیداشت قوه قضائیه در آذربایجان غربی به ویژه برنامه های هفته قوه قضائیه در استان اشاره کرد و افزود : در این هفته بیش از 300 برنامه در مرکز و شهرستان های استان به اجرا در می آید .

علینژاد ؛ حضور در مزار شهدا و غبارروبی مزار این عزیزان ، دیدار با خانوادهای معظم شهدا ، حضور در نماز جمعه و سخنرانی ، برپایی همایش و تجلیل از کارکنان نمونه ، دیدار با بزرگان و علمای استان ، حضور در برنامه های مختلف صدا و سیما ی استان و تشریح عملکرد و آگاهی بخشی در راستای کاهش و پیشگیری از وقوع جرایم و مهمتر از همه دیدار چهره به چهره با آحاد مردم حتی در مساجد شهرها و روستاها و بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم را از جمله ی این برنامه ها عنوان کرد .

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی  به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.