رئیس كل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی با برهم زنندگان نظم جامعه در ایام انتخابات و تبلیغات انتخاباتی، به صورت قاطع برخورد می كند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی در دومین جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی آذربایجان غربی افزود: نیروی انتظامی نیز باید برخورد ضابطه مندی با برهم زنندگان نظم اجتماع در ایام تبلیغات داشته باشد و دستگاه قضائی نیز از این امر حمایت می كند.
وی ادامه داد: دستگاه هایی نیز كه به اطلاعات شخصی و محرمانه افراد دسترسی دارند باید مواظب باشند كه مبادا این اطلاعات فاش شود چون حفظ آبروی افراد بسیار مهم است و باید از آن صیانت كرد.
رئیس شورای قضائی استان آذربایجان غربی از مجریان و ناظران انتخابات نهم مجلس نیز خواست بی طرفی كامل را حفظ كنند و گفت: همه باید سعی در ایجاد بستر مناسب برای رقابت كاندیداها داشته باشند تا انتخاباتی پرشور را شاهد باشیم.
حجت الاسلام موسوی با توصیه به رعایت كامل قانون افزود: باید هم مكلف به اجرای قانون باشیم و اگر مجریان و ناظران انتخابات قانون را دقیق اجرا كنند، كاندیدا هم مكلف و مجاب به اجرای قانون خواهند شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشكوه اظهار كرد: اجرای قانون باید به دور از مواضع جناحی و شخصی باشد.
وی از ضابطین دستگاه قضائی نیز خواست در رابطه با تخلفات

انتخاباتی، گزارش های شفاف و مستندی ارسال كنند تا قاضی بتواند طبق قانون حكم صادر كند .
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به موضوع پیشگیری گفت: قانون از افرادی كه به مقررات و قوانین احترام می گذارند حمایت می كند و امیدواریم با روش های پیشگیرانه موضوع به برخورد قانونی و قضائی منتهی نشود.
امامعلی بقائی افزود: تا این لحظه هیچ پرونده ای به دادسرا در رابطه با تخلفات انتخاباتی در آذربایجان غربی ارسال نشده است.
وی در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی كاندیداها در ایام تبلیغات گفت: از سوی دستگاه قضایی با هركس كه بخواهد به مباحث قومیتی دامن بزند، سیاه نمایی بكند و یا به تخریب دیگران بپردازد برخورد شدیدی خواهد شد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.