معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین گفت: با توجه به تاثیری که آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد برنامه ریزی و اجرای طرح‌های این حوزه در سلامت اجتماعی بسیار موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار در جلسه توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی افزود: با توجه به اینکه پایه‌ی اصلی تربیت دانش آموزان در دوران ابتدایی و دبستان شکل می‌گیرد، اگر این امر به درستی انجام شود نگرانی درباره آینده دانش آموزان وجود نخواهد داشت.

آشناگر در ادامه بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از مواد مخدر و سایر معضلات و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی موثربه خانواده‌ها امر بسیار مهمی است که باید در برنامه‌های آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد و در این زمینه بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی داخلی و رسانه‌های جمعی درباره آموزش اولیا در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی راهکار موثری است .

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار ادامه داد: می‌توان با بهره مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی ارتباط دوسویه‌ای را با جوانان و نوجوانان برقرار کرد و از این طریق آنان را به انواع آسیب‌های اجتماعی آگاه ساخت.

آشناگر در ادامه گفت: آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود لازم است که به جلب مشارکت اولیا و خانواده‌های دانش آموزان نیز توجه داشته باشد، زیرا این امر باعث می‌شود تا در برنامه‌های خود موفق‌تر باشد.

انتهای پیام/

جلسه توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی در قزوین

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.