گلشنی گفت: هیچ یک از بانکها انگیزهای برای سرمایهگذاری در صنعت ریلی به دلیل آنکه دیز بازده است ندارند.
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ مجتبی گلشنی مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران در حاشیه ششمین نمایشگاه بینالمللی حمل ونقل ریلی با بیان اینکه از سال 82 فعالیتهای خود را در حوزه ساخت واگن آغاز کردهایم، گفت: طی 15 سال گذشته در سه زمینه از جمله تولید واگن شهری و حومه و نگهداری و تعمیر واگنها فعالیت کردهایم.
وی ادامه داد: در بخش اول بیش از 1 هزار واگن برای متروی شهری تولید کردهایم و هماکنون در حال تولید 100 واگن برای متروی شهر مشهد هستیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران تاکید کرد: بومیسازی قطعات و تجهیزات از دیگر اقدامات این شرکت به شمار میرود به طوریکه 30 درصد از ساخت هر واگن به صورت اختصاصی بومیسازی شده و با قراردادی که با وزارت کشور منعقد کردهایم روند بومیسازی تجهیزات را گسترش خواهیم داد.
گلشنی با اشاره به اینکه طبق این قرارداد، 630 واگن باید تولید شود، گفت: هماکنون بومیسازی تولید قطعات ما 30 درصد است که با انجام این قرارداد میزان بومیسازی ما در این بخش 55 درصد میشود.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران اظهار کرد: در بخش تعمیر و نگهداری، تمامی واگنها با استفاده از تیم مجرب و متخصص بازسازی میشوند .
وی یادآور شد: تعمیر و نگهداری تمامی واگنهای متروی شهری از طریق این شرکت صورت میگیرد و تا به امروز 30 هزار دستگاه واگن را تعمیر کرده است.
وی یادآور شد: تمامی واگنهای حومهای از طریق لوکوموتیو هدایت میشوند به همین دلیل در حدود 50 درصد ارزش واگن حومه ای بومی سازی شده است.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران افزود: این شرکت به دنبال زنجیره تأمین و توانمندی سازی قطارهاست و این روند کمک میکند که بتوانیم در این حوزه قویتر از همیشه فعالیت کنیم.
گلشنی با بیان اینکه مشکل اصلی هماکنون در بخش واگنسازی تأمین منابع مالی است، گفت: متاسفانه منابع مالی در حوزه واگنسازی بسیار کم است و ما برای تأمین بودجه ساخت واگنهای کلانشهرها با مشکل مواجه شدهایم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون از 30 درصد از ظرفیتهای خود استفاده میکنیم اظهار کرد: با تأمین منابع مالی میتوانیم 3 برابر ظرفیت فعلی در 3 شیفت کار کنیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران با بیان اینکه فکر و طرح شهرسازی ریلپایه بسیار خوب بوده است، گفت: متاسفانه این طرح هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و فعالیت در این بخش بسیار کند صورت میگیرد اما اگر مشکلات سرمایهگذاری در این بخش برطرف شود میتوانیم این ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.
گلشن تصریح کرد: متاسفانه هیچ یک از بانکها انگیزهای برای سرمایهگذاری در صنعت ریلی به دلیل آنکه دیز بازده است ندارند
وی گفت: صنعت ریلی به خاطر آنکه دیر بازده است، باعث شده بارها انگیزهای برای سرمایهگذاری در این بخش وجود نداشته باشد.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران در پایان گفت: اصلی ترین شرکای ما در این بخش کشورهای آسیایی از جمله چین هستند بنابراین در پسابرجام در این بخش مشکلی نداشتهایم.
انتهای پیام/