راستاد گفت: سازمان بنادر برای افزایش مزیت‌های رقابتی، حمل و نقل چند وجهی را در دستور کار قرار داده است.

زیرساخت‌های ریلی بندر رجایی توسعه می‌یابد/ توسعه حمل و نقل چند وجهی از طریق سازمان بنادربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید از ظرفیت سایر شقوق حمل و نقل برای توزیع کالا استفاده کنیم، گفت: استفاده از این گونه‌های حمل و نقلی به خصوص در بخش ریلی باعث ایجاد مزیت‌های رقابتی در بنادر می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر  برای مزیت رقابتی ،حمل و نقل چند وجهی را در دستور کار قرار داده است.

راستاد تصریح کرد: هم اکنون تمرکز ما بر روی بندر شهید رجایی است که سعی خواهیم کرد با مشارکت داخلی و خارجی، مذاکرات جدید را آغاز کنیم تا زیرساخت‌های ریلی در این بندر توسعه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بعد از بندر شهید رجایی اولویت ما بندر امام است، افزود: به دلیل آن که عمده کالاهای فله‌ای از طریق این بندر وارد می‌شود بنابراین اولویت بعدی ما این بندر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک بندر دیگر در شمال کشور برای این حوزه در اولویت قرار داده‌ایم، گفت: بندر امیر آباد که اسکله رو-رو ریلی این بندر در حال تکمیل است ، کمک می‌کند کشتی‌هایی که در حاشیه دریای خزر وارد این بندر می شوند در اسکله‌های رو-رو ریلی پذیرش شوند.

راستاد درباره افزایش سرمایه گذاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی که قصد دارند در بنادر سرمایه گذاری کنند، گفت: اولویت ما شرکت‌هایی است که در این حوزه قرار است سرمایه گذاری کنند و ما به آنها تسهیلات مختلف ارائه می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: همچنین به دنبال توسعه زیرساخت ریلی در درون بندر چابهار هستیم تا با استفاده از راه‌آهن چابهار - زاهدان بتوانیم سهم کالای ریلی از و به بنادر را افزایش دهیم.

راستاد همچنین از حمایت سرمایه‌گذاران برای حضور در تامین زیرساخت‌ و روبناهای بنادر خبر داد و گفت: چنانچه این سرمایه‌گذاران نیازمند تسهیلات باشند به آنها وام پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مطالعات این برنامه و مسافران داخلی و خارجی آغاز شده تا بتوانیم زیرساخت‌های توسعه بندر شهید رجایی را آغاز کنیم.

راستاد با اشاره به اینکه با این کار سهم حمل و نقل ریلی به خصوص کانتینر افزایش خواهد یافت گفت: توسعه زیرساخت ریلی تمام بنادر کشور در دستور کار قرار دارد. در این مسیر با استفاده از نرم‌افزارها و امکانات موجود راه‌آهن و سازمان بنادر به دنبال افزایش سهم کالای ریلی در بنادر هستیم.

انتهای پیام/

توسعه بندر امام خمینی (ره) دومین اولویت سازمان بنادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار