محمدی گفت: 4 خطه کردن راه‌آهن تهران- کرج به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی رسیده و تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

پیشرفت فیزیکی 85درصد 4 خطه کردن راه‌آهن تهران – کرج/ بانک‌ها انگیزه ای برای سرمایه‌گذرای در حوزه ریلی ندارندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابراهیم محمدی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه بیش از 40 پروژه در حوزه ریلی توسط شرکت بالاست انجام می‌شود گفت: پروژه ریلی خواف-هرات با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و پروژه‌ای 4 خطه کردن راه‌آهن تهران کرج با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی از مهمترین طرح‌های حمل و  نقل است که توسط این شرکت در حال انجام است.

وی توضیح داد: زیر سازی راه آهن میانه تبریز به طول 132 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 96 درصد در حال انجام است و مرحله نوسازی این پروژه نیز به 47 درصد رسیده است.

محمدی درباره 4 خطه کردن راه‌آهن تهران_کرج گفت: هفته گذشته سوزن‌های این بخش ریلی را نصب کرده‌ایم  و تا چهارم تیر امسال تمامی سوزن‌های بخش ریلی این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: در پروژه 4 خطه کردن قطار تهران - کرج بخش‌هایی نیاز به تملک اراضی دارد که باید هر چه سریعتر صورت گیرد و امیدواریم تا هفته آینده این تملک اراضی صورت گیرد.

مدیر عامل این شرکت حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه بیش از15 معدن فعال توسط این شرکت در حال جابجایی بارهای خود هستند گفت: در حال مذاکره با 5 معدن خصوصی دیگر هستیم تا بتوانیم در حوزه معدن گام‌های بزرگتری برداریم.

محمدی با بیان اینکه 420 واگن آماده به کار در این حوزه فعال هستند گفت: توانسته‌ایم 50 واگن بالاست دیگر در اختیار شرکت راه‌آهن برای حمل و جابجایی بار قرار دهیم .

وی تصریح کرد: 300 دستگاه به پروژه خواف – هرات و تعدادی واگن دیگر در اختیار پروژه میانه – تبریز قرار خواهیم داد.

مدیر عامل بالاست با اشاره به افزایش بهره‌وری از طریق استارت‌آپ ها گفت: برای افزایش بهره‌وری در راه‌آهن کلید شکوفایی در حمل و نقل ریلی زده شود و این کلید از طریق استارت‌آپ ها و نقد رسانه‌ها روشن می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در بحث فناوری ریلی از بسیاری از کشورهای پیشرو از جمله روسیه عقب نمانده‌ایم گفت: با حضور در مناقصه‌های بین‌المللی کشورهای منطقه از جمله آذربایجان توانستیم شرکت کنیم .

وی در باره مهمترین مشکل ریلی در کشور گفت: متاسفانه بانکها حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیستند و عمده‌ترین دلیل عدم سرمایه‌گذرای در این بخش را سود ده نبودن شرکت‌ها می‌دانند.

وی تاکید کرد: باید با فعالیت‌های بیشتر و ارتقای کیفیت خدمات بانکها را به سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب کنیم.

محمدی با بیان اینکه در بسیاری از پروژه‌ها مطالبات بسیاری داریم گفت: اما با این وجود توانسته‌ایم بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز در این حوزه را خریداری کنیم.

وی اظهار کرد: ریل گذاری و عملیات جوش ریل یکی از مهمترین بخش‌های ساخت پروژه‌ها به شمار می‌رود که توانسته‌ایم با وارد کردن یک دستگاه جوش از کشور روسیه این اقدامات را تسریع دهیم.

مدیرعامل بالاست با بیان اینکه ساخت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حال توسعه است بیان کرد: تحریم‌های گذشته شرکتهای پیمانکار ایرانی را توانمند کرده و ما هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

وی در پایان گفت‌:با بسیاری از تولید کنندگان داخلی برای خرید واگن وارد مذاکره شده‌ایم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
كاش قطاراش ماشين بر باشن
آخرین اخبار