ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است عقاید پوسیده و کهنه سیاستمداران آمریکایی در مورد حفظ امپراتوری این کشور در جهان باید از بین برود.

عقاید پوسیده در مورد حفظ امپراتوری آمریکا در جهان باید از بین برودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تاد پیرس»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است توقف رزمایش مشترک آمریکا با کره جنوبی، سود و زیانی برای واشنگتن ندارد.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که مورخ نیز است در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: با تصمیم رئیس جمهور ترامپ مبنی بر توقف رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی، واشنگتن نه نفوذ خود را از دست داده است و نه مزیتی کسب کرده است.

روز سه شنبه واشنگتن و سئول اعلام کردند رزمایش مشترک نظامی برنامه ریزی شده آنها که قرار بود در ماه اوت در شبه جزیره کره برگزار شود، متوقف شده است. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد اجرای تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توقف رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی، تاثیری در برگزاری رزمایش مشترک در منطقه اقیانوسیه ندارد.

پیرس در حالی چنین اظهار نظری کرده است که پیش از این متحدان آمریکا در شبه جزیره کره و برخی مقامات آمریکایی از تصمیم دونالد ترامپ برای توقف رزمایش نظامی انتقاد کرده بودند.

«مایکل هایدن»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اداره امنیت ملی این کشور  و همچنین «چاک شومر»، سناتور دموکرات ایالت نیویورک مدعی شدند ترامپ در حالی با توقف رزمایش نظامی مشترک در شبه جزیره کره موافقت کرده است که در ازای آن دولت پیونگ یانگ هیچ پیشنهادی مطرح نکرده است.

این در حالی است که پیرس معتقد است افزایش انتقادات از تصمیم ترامپ ممکن است رویه غیر هسته ای شدن در شبه جزیره کره را مختل کرده و برای پیشبرد اهداف آمریکا در این منطقه مضر باشد. او گفت: این لفاظی ها بی پروا و بی فایده است. سیاستمداران و سیاستگذاران در آمریکا در صدد بهره برداری های خطرناک و تحریک آمیز از این شرایط هستند.

وی در پایان اظهاراتش گفت: حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی طولانی مدت بوده است. آمریکا باید چند دهه پیش از این منطقه خارج می شد. زمان آن رسیده است که آمریکا از کره جنوبی خارج شود؛ همان اقدامی که جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا مدت ها پیش در صدد انجام آن بود. سیاستمداران و ایده پردازان آمریکا باید با واقعیت روبرو شوند. آنها باید الزامات و عقاید پوسیده و کهنه خود در مورد حفظ امپراتوری آمریکا در جهان و زیر ساخت های نظامی آن را از بین ببرند.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از تصمیم خود در مورد توقف رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی دفاع کرد. او گفت:  ترجیح می دهم این رزمایش متوقف شود؛ زیرا برای مذاکره و ادامه آن خوب نیست. من با این کار پول زیادی برای آمریکا ذخیره کردم که برای ما خوب است.

این در حالی است که با وجود تعلیق رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره، وزیر دفاع ژاپن روز گذشته  از ادامه رزمایش نظامی این کشور با واشنگتن طبق روال قبل خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار