رئیس‌جمهور آمریکا در دو پیام در صفحه کاربری توییتر خود، از تصمیم واشنگتن مبنی بر توقف مانورهای نظامی در شبه‌جزیره کره دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود، درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره اظهار نظر کرد.

وی در پیامی نوشت: «تعلیق مانورهای نظامی در حین برگزاری مذاکرات از درخواست‌های من بود، زیرا که آن‌ها بسیار گران تمام می‌شوند و انجام آن‌ها در هنگام انجام مذاکرات با حسن نیت مناسب نیست. همچنین، (انجام آن‌ها در حین مذاکرات) بسیار تحریک‌آمیز است. در صورتی که مذاکرات به شکست بخورد، که امیدوارم چنین اتفاقی نیافتد، می‌توانیم این مانورها را بلافاصله از سر بگیریم.»

رئیس جمهور آمریکا در پیامی دیگر مدعی شد: «توافق خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی در تمام آسیا مورد ستایش قرار گرفته است. آن‌ها بسیار خوشحالند. اینجا در کشور ما برخی شکست خوردن این توافق را به اذعان به پیروزی ترامپ ترجیح می‌دهند؛ حتی اگر این مسئله بتواند به طور بالقوه جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.»

اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی است که وی پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک خود را در شبه جزیره کره متوقف خواهند کرد. این سخنان وی، مقامات سئول و واشنگتن را غافلگیر کرد.

اندکی پس از انتشار این خبر، نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره اعلام کردند دستورالعملی را برای توقف هیچگونه مانور نظامی دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار