مدیر درآمدی شهرداری کاشان گفت: تفاهم نامه شهرداری با بانک شهر در پرداخت وام به اندازه فرم محاسباتی که شهرداری برآورد کرده است نهایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شافعی،در چهل و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان، گفت: نهایی شدن تفاهم نامه شهرداری با بانک شهر اتفاق خوبی است که از همین هفته آینده اطلاع رسانی آن انجام می شود.

وی افزود: کسانیکه به شهرداری مراجعه می کنند اگر راه های تسهیل گری قبلی در پرداخت نقدی، تخفیف، تقسیط، یا صدور چک را نخواهند استفاده کنند به بانک شهرمعرفی می شوند و با تعهد بانک به اندازه فرم محاسباتی که شهرداری برآورد کرده (بجز سه استثنا جرائم ماده ،100 رای های ماده 77 و 101) وام قرض‌الحسنه با با پرداخت در 24 قسط بدون هیچ کارمزدی و بهره ای بدهد و در عوض آن پول را بانک به حساب شهرداری بریزد.

به گفته وی، افزایش وضعیت درآمدی و نقدینگی درآمدی شهرداری از مزایای اجرای این تفاهم نامه با اعطای وام ها است.

شافعی، با تاکید بر استقبال و رضایت شهروندان از اجرای این طرح در پویش میدانی انجام شده شهرداری در سطح بازار و جلسات مردمی ماه رمضان گفت:اولین اطلاع رسانی آن همراه با توزیع 110هزار قطعه فیش ازهفته آینده توزیع می شود.

وی یادآورشد: کاشان تنها شهردر شهرستان های ایران است که این اتفاتق در آن رقم می خورد و حتی دراستان اصفهان نیز انجام نشده است و فقط برای اولین بار تنها دو مرکز استان تهران و تبریز این طرح را انجام دادند که بازخورد خوب و موفقی داشته است.

به گفته وی،چناچه سقف اعتباری شعبه کاشان نیز تمام شود بانک شهر قول مساعد داده است در صورتی که گردش مالی واقعا انجام شود دوباره پرداخت سقف اعتبارات به شعبه کاشان اضافه می شود.

شافعی، گفت: البته طبیعی است که هر کار نو یک چالش ها و مشکلاتی را نیز خواهد داشت اما مزیت قوی این کار اینست که باعث کاهش صدور چک های مردم دست شهرداری خواهدشد و معضل بحران چک های برگشتی تمام می شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت وام بر اساس اعتبار سنجی و ضمانت معتبر از اول تیرماه اجرایی شود.

به گفته وی، ماده واحده سیاست تشویقی شهرداری نیزکه قبل ازعید انجام شد درآمد خوبی نصیب شهرداری کرد و همچنین بحث دیرکردهای جرائم عوارض نوسازی بر اساس مصوبه شورا مشمول بخشودگی شد.

وی افزود: برای اولین بار دربین شهرداری های کشور شهرداری کاشان به جای افزایش تعرفه کاهش تعرفه داشت.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای شهر کاشان

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.