نایب رئیس شورای شهر کاشان گفت: سهم و حقوق حاصل از کسب درآمدها از اتباع خارجی که باید به شهرداری پرداخت شود فرمانداری وصول می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی رسول زاده ، در بخش دوم سی و دومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با موضوع بررسی درآمدهای بودجه سال97 شهرداری کاشان افزود: سهم و حقوق کسب درآمدها از اتباع خارجی که بیش از 40 هزار نفرهستند و باید به شهرداری پرداخت شود فرمانداری وصول و خودش درباره نحوه مصرفش تصمیم گیری می کند.

وی افزود: پیشنهاد می شود درباره سهم شهرداری از اقامت اتباع خارجی در شهرستان و عوارض ناشی از اجرای ماده 158 رسیدگی به تخلفات رانندگی اطلاعات لازم جمع آوری شده و پس از مطالعه و بررسی یک گزارش در این باره به شورا ارائه شود.

رسول زاده، با تبریک انتخاب کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران و تقدیر از زحمات اداره فرهنگ و ارشاد برای کسب این عنوان گفت: در رابطه با این موفقیت نقش شورا و شهرداری هم مدنظر قرار بگیرد زیرا در زمینه های کسب این عنوان ارزشمند فعالیت های مدیریت شهری قابل توجه بوده است.

وی میزبانی کاشان در نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان ایران در کاشان را یادآورشد و گفت: این رخداد فرهنگی در عرصه هنر سینما با حمایت های همه جانبه شهرداری برگزار شد.

یک ریال از محل ارزش افزوده به کاشان داده نمی شود

نایب رئیس شورای شهر کاشان نیز تصریح کرد: به حدود 60 هزار اتباع خارجی خدمات می دهیم ولی بابت این جمعیت عظیم یک ریال از محل ارزش افزوده به کاشان داده نمی شود.

حسینعلی وکیل،افزود: با ایجاد یک ساختار مناسب باید زمینه های استفاده از همه ظرفیت های درآمدی شهرداری فراهم شود و در قسمت درآمدی یک نفر مسوول وصول درآمدهای دولتی منصوب باشد.

وی اظهارداشت: فردی که برای وصول مطالبات انتخاب می شود باید با اشراف بر کارش، اطلاعات لازم از مبانی قانونی و سوابق پرداخت های گذاشته را داشته باشد و به طور روزانه برنامه های کاری را مرور کرده و گزارشات ماهانه ای را در این زمینه به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان با اشاره به صدور مجوز در حریم ها گفت: شهرداری باید سریعا نسبت به تهیه طرحی برای حریم اقدام کند و به صورت ساماندهی شده در حریم مجوز بدهیم.

وکیل تصریح کرد: درکنار ساماندهی مجوز در حریم، مکانیزمی برای تغییر کاربری خانه های تاریخی آورده شود.

وی، پیگیری مطالبات خود درباره مصلی و یا پل راوند برای مطالبه زمینی از راه وشهرسازی را تاکیدکرد و گفت: این موضوع به طور جدی پیگیری شود و نباید تنها به عنوان یک حرف در سر فصل موضوعات بسنده شود.

ضرورت پیگیری های نماینده مردم در مجلس برای گرفتن ارزش افزوده در بخش اتباع بیگانه

شهردار کاشان نیز در این نشست گفت: مبنای اعتبارات ارزش افزوده آمار نفوس و مسکن در سایت وزرات کشور است که در این قسمت بخش اتباع بیگانه دیده نمی شود و بایستی نماینده مردم در مجلس برای گرفتن ارزش افزوده در بخش اتباع بیگانه پیگیری های لازم بنمایند.

سعید ابریشمی راد گفت: در خصوص ارزش افزوده، قانونی که از سال ها پیش موجود است نسبت جمعیت شهری 70 بر 30 تعیین شده اما جمعیت روستایی استان اصفهان زیر 20 درصد است و نحوه عملکرد اداره کل دارایی بر اساس دستورالعمل های فعلی درست است.

وی افزود : در بودجه سال 97 برخلاف سنوات قبل 60 یا 70میلیارد تومان که در بحث اوراق بوده است دیده نشده است تا به روال قبل اوراق را وصول کنیم.

به گفته وی، در بحث بافت تاریخی و تغییرکاربری خانه های قدیمی نیز رعایت الزامات برای شهرداری مهمتر از کسب درآمد است.

۲۶ میلیارد تومان سهم شهرداریها از ارزش افزوده در ۱۰ ماهه نخست امسال

عباس نیکخواه معاون اداری مالی شهرداری در پایان این نشست با پاسخ به سوالات اعضا شورا درباره ردیف های درآمدی اظهار کرد: سهم شهرداری ها از ارزش افزوده نسبت به جمعیت آن شهر محاسبه می شود و در ۱۰ ماهه نخست امسال تاکنون ۲۶ میلیارد تومان به شهرداری کاشان پرداخت شده است.

شایان ذکر است: علیرضا پورعسگری رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای شهر، مجید شمس، عضو و خزانه دار شورای شهر نیز در این نشست و علی هاشمی طاهری،عضوشورای شهر نیز در این نشست مباحثی در خصوص بودجه و اختیارات شهرداری و تحقق درآمدها مطرح و بررسی کردند.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.