شورای اسلامی شهر کاشان در بیانیه ای اعلام کرد: روز قدس نمادی از تعهد همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به فلسطین و روز فریاد مظلومیت و دادخواهی مردم دربند و آوارگان فلسطینی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در بیانیه   شورای اسلامی شهر کاشان که با آیه یکم از سوره اسری «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ» آغازشده روز قدس را بر اساس کلام امام راحل نمادی از تعهد همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده است.

اعضای شورا در این بیانیه با خطاب قراردادن ملت سرافراز ایران اسلامی و مردم مومن و شریف دارالمومنین کاشان، «روز جهانی قدس» را روز فریاد مظلومیت و دادخواهی مردم دربند و آوارگان فلسطینی از جور و ستم و بیداد رژیم ضدبشری، کودک کش و جنایتکار صهیونیستی دانستنه و گفته اند:  قریب به ۷۰ سال از حیات ننگین خود، منشاء قتل عام‌ها، آوارگی‌ها، جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی بی‌شماری شده و آوارگی میلیون‌ها فلسطینی و حبس و شکنجه‌های غیرانسانی هزاران انسان مظلوم را سبب شده است.

در بند دوم این بیانیه روز نمادین قدس را یکی از معجزات اندیشه ای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان کردند که توانست پیکر امت اسلام را از مرگ بی تفاوتی نجات دهد و بار دیگر خون غیرت را در رگ های اراده آنان به جوشش درآورد.

شورای شهر کاشان افزوده است: امسال نیز در شرایطی به استقبال "روز جهانی قدس" می‌رویم و برای حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین آماده می‌شویم؛ که رژیم غاصب صهیونیستی در پی اقدامات تحریک‌آمیز با حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها گستاخ‌تر از همیشه با هتک حرمت علیه آرمان مسلمانان جهان، و کشتار بی‌سابقه مردم غزه در "روز نکبت"، جنایت دیگری علیه بشریت مرتکب شد.

اعضای شورای اسلامی شهر کاشان با گرامیداشت این روز بزرگ، از تمام شهروندان ولایتمدار دارالمومنین کاشان دعوت می نمایند تا بار دیگر با حضور بصیرت مندانه خویش در این راهپیمایی، اقتدار خویش را به رخ جهانیان کشیده و با فریادهای «مرگ بر اسرائیل» خویش زمینه محو شدن عاجل این لکه ننگین بشریت را فراهم آورند.

در بند پایانی این بیانیه نیز چنین آمده است :«بی شک مردم هميشه در صحنه دارالمومنین کاشان با شركت گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس با محكوميت جنايات رژيم اشغالگر و حمايت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين بار ديگر به نداي رهبر معظم انقلاب اسلامي لبيك گفته و ثابت خواهند كرد كه فرمان پير خمين هرگز دچار فراموشي نخواهد شد.»

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.