دولت ترامپ امروز آمریکا را در حمایت از رژیم اشغالگر قدس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می‌کند.

آمریکا امروز از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت پیش‌بینی می شود دولت دونالد ترامپ امروز (سه‌شنبه) آمریکا را در حمایت از رژیم اشغالگر قدس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج کند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، سال گذشته میلادی در ژنو، به طور علنی به شورای حقوق بشر هشدار داد اگر موضع‌گیری‌های این شورا علیه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته نشود، آمریکا از این نهاد خارج خواهد شد.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است این اقدام احتمالی پس از ماه ها گفتگو میان مقامات سازمان ملل و آمریکا در شهرهای نیویورک و ژنو، مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل، درباره ایجاد اصلاحات در این نهاد بین المللی صورت خواهد گرفت. آمریکا علاوه بر مطالباتی درباره لزوم عدم موضع‌گیری‌های این شورا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تصویب قوانین سختگیرانه تر برای عضویت کشورها در  اصلی‌ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل را خواستار شده است. آمریکا همچنین خواستار اختیارات خاص برای اخراج کشورهایی است که به ادعای مقامات این کشور در زمینه حقوق بشر سابقه خوبی ندارند. 

گزارش سی ان ان می افزاید هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا به طور رسمی این شورا را درباره تصمیم خود در جریان قرار خواهد داد و یا به خالی گذاشتن صندلی نماینده خود در این نهاد بسنده خواهد کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه گذشته به لزوم انجام تحقیقات درباره جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار معترضان فلسطینی به انتقال سفارت آمریکا به قدس رأی داد و از این رژیم به سبب استفاده بیش از حد زور علیه مردم فلسطین انتقاد کرد. آمریکا و استرالیا تنها کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند. 

انتهای پیام/

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل در حمایت از اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا اولش هم لیاقت حضوردراین شورارانداشت.
آخرین اخبار