۵۰ نفر از اهداکنندگان مستمر خون، در مراسمی به‌مناسبت ۲۴خرداد روز جهانی اهدای خون تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین سخنران این مراسم با تقدیر از اهداکنندگان خون که سخاوتمندانه خون خود را در اختیار هموطنان قرار می‌دهند گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های تابع این دانشگاه استفاده کننده دائمی فرآورده‌های خونی سازمان انتقال خون است.

وی افزود: دانشگاه با اطمینان خاطر نسبت به سالم بودن محصولات سازمان انتقال خون، از آن‌ها برای بیماران نیازمند استفاده می‌کند.

محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون استان قزوین هم با تقدیر از کسانی که با اهدای خون زندگی‌بخش بیماران نیازمند می‌شوند گفت: اگر خیران اهداکننده‌ی خون نبودند سرنوشت افراد نیازمند به فرآورده‌های خونی با مشکل و بحران روبرو می‌شد.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان در سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است گفت: در سال گذشته به‌د‌لیل استقبال شهروندان خیر، خون‌گیری  از اهداکنندگان ۹درصد رشد داشته است.

برادران گفت: تداوم این راه نیازمند مشارکت هرچه بیشتر شهروندان است.

مدیرکل انتفال خون استان اضافه کرد: اهداکنندگان مستمر خون اگر بتوانند افرادی را به جمع خیران اهداکننده اضافه کنند در پایان جوایز نفیسی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: هر بار اهدای خون می‌تواند جان سه‌ بیمار نیازمند به فرآورده‌های خونی را نجات دهد و این در حالی است که مردان چهار نوبت و زنان سه نوبت بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون استان بیان کرد: یکی از کمبود‌های اهدای خون از سوی جوانان و بانوان است که امیدواریم امسال آن کمبود‌ها جبران شود.

این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

روز ۲۴خرداد برابر با ۱۴ژوئن به‌مناسبت روز تولد پروفسور لنداشتاینر کاشف گروه‌های خون و برنده جایزه نوبل، از سوی برخی از سازمان‌های بین‌المللی مانند جامعه بین‌المللی انتقال خون، روز جهانی اهدا کننده خون نام‌گذاری شده ، در ایران هم نهم مردادماه سال‌روز تاسیس سازمان انتقال خون در سال ۱۳۵۳، روز اهدای خون نام‌گذاری شده است.
انتهای پیام/.

 اهداکنندگان مستمر خون در قزوین تجلیل شدند

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار