مرکز آمار اعلام کرد ٧,٢ درصد از خانوار‌های کشور تک والدی هستند.

هفت درصد خانوار‌های کشور تک والدی هستندبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار؛ ٧,٢ درصد از خانوار‌های کشور تک والدی هستند که ١٧ درصد خانوار‌های تک والد کشور، دارای سرپرست مرد و ٨٣ درصد از این خانوار‌ها دارای سرپرست زن هستند. به عبارتی تعداد خانوار‌های تک والد کشور ١٧٥٣٩٦٠ است که سرپرست ١٤٦٣٥٣٨ از این خانوارها، زن هستند.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥، تعداد خانوار‌های کشور در سال ١٣٩٥، رقم٢٤,١٢٩,٤٩٠ و در سال١٣٩٠، ٢١,١١٠,٤٨١ بوده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار ایران، از مجموع ٢٤,١٢٩,٤٩٠ خانوار در سال ١٣٩٥، ٢١,٠٦٧,٧٣٧ خانوار دارای سرپرست مرد و ٣,٠٦١,٧٥٣ خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند. به‌عبارت دیگر ٨٧ درصد از خانوار‌های کشور دارای سرپرست مرد و ١٣ درصد از خانوار‌های کشور دارای سرپرست زن هستند.

این در حالی است که بر اساس سرشماری سال ١٣٩٠ و از بین ٢١,١١٠,٤٨١ خانوار، ١،٤٧١،٨٦٨ خانوار، تک والدی بودند که برابر ٧ در صد است که از بین آن‌ها ١٤,٤٨ درصد خانوار‌ها دارای سرپرست مرد و ٨٥.٥٢ در صد خانوار‌ها دارای سرپرست زن بوده‌اند. این ارقام نشان‌دهنده آن است که تعداد خانوار‌های تک والد در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٠ با توجه به افزایش کل خانوار‌ها در فاصله بین دو سرشماری ١٣٩٠ و ١٣٩٥، افزایشی حدود ١٩ درصد داشته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آمار ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار