وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان از کاهش بی سابقه تلفات در سه روز آتش بس عید سعید فطر خبر داد و گفت: به استثنای ولایت ننگرهار، هیچ جسد و زخمی به شفاخانه‌های کشور آورده نشده‌اند.

کاهش بی سابقه آمار تلفات در روزهای آتش بسبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان از کاهش بی سابقه تلفات در سه روز آتش بس عید سعید فطر خبر داد و گفت: به استثنای ولایت ننگرهار، هیچ جسد و زخمی به شفاخانه‌های کشور آورده نشده‌اند.

محب الله، رئیس عمومی طب معالجه ای وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان گفت: در حالی که پیش از عید روزانه تا چهارصد زخمی نبردها به شفاخانه‌های کشور برای درمان آورده می‌شدند، در سه روز آتش بس، هیچ زخمی ای آورده نشده است.

وی افزود: خوشبختانه در سه روز عید از ولایت های مختلف که ما گزارش داریم آمار زخمی و کشته صفر شده بود.

گفتنی است که در روز نخست عید هیچ رویداد تروریستی در افغانستان رخ نداد اما در روز دوم و سوم، ولایت ننگرهار شاهد حمله های تروریستی بود که بیش از ۳۰ نفر کشته شدند و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی گردیدند.

این رویدادها هنگامی به وقوع پیوستند که اعضای گروه طالبان، نیروهای امنیتی و شهروندان این ولایت به صورت مشترک از عید در سایه آتش بس تجلیل می‌کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار