حدود یک ساعت پس از ختم آتش بس سه روزه میان دولت و طالبان، ولایت جنوبی هلمند، شاهد حملات سنگین جنگجویان گروه طالبان بر کمربندهای امنیتی در مرکز این ولایت و ولسوالی نادعلی بود.

طالبان پس از آتش بس 3 روزه حملات خود را از سر گرفتندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ساعت پس از ختم آتش بس سه روزه میان دولت و طالبان، ولایت جنوبی هلمند، شاهد حملات سنگین جنگجویان گروه طالبان بر کمربندهای امنیتی در مرکز این ولایت و ولسوالی نادعلی بود.

گزارش‌ها  همچنین نشان می هد که گروه طالبان، در ولسوالی الیشنگ ولایت لغمان، در ولسوالی میوند قندهار، نقاطی در ولایت فراه و همچنین در ولایت های  غزنی و ولایات شمالی افغانستان حملات خود را از سر گرفتند.

طالبان در حالی حملات شان را از سر گرفتند که رئیس جمهور افغانستان برای ۱۰ روز دیگر آتش بس را تمدید کرد و قرار است امروز در مورد جزئیات تمدید آتش بس نیز صحبت کند.

طالبان روز گذشته با پخش اعلامیه‌ای گفته بودند آتش بس سه روزۀ آنها در پاسخ به آتش بس دولت افغانستان نبوده و آنها به خاطر این که مردم در روزهای عید آرام زندگی داشته باشند، اقدام به این کار کرده اند.

پیش از آن نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته بود که قرار نیست این گروه آتش بس شان را تمدید کنند و با ختم آتش بس سه روزه، به حملات شان بر علیه نیروهای امنیتی افغانستان آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار