ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین به کاهش قیمت نفت و افزایش بهای طلا منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال احتمال افزایش سطح تولیدات نفتی کشورهای عضو اوپک و روسیه و همچنین ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 44 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد) به 74 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 30 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 65 دلار و 55 سنت در هر بشکه معامله شد.

افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که هر دو کشور باز هم یکدیگر را به اعمال تعرفه های مالیاتی تهدید کرده اند بر بازار طلای سیاه اثرگذار بوده و باعث کاهش شدید ارزش سهام شانگهای برای نخستین بار در 21 ماه گذشته شده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه روسیه از اوایل سال 2017 میلادی فرآیند کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را آغاز کردند. این گروه قرار است 22 ژوئن در وین اتریش برای مذاکره درباره ادامه این سیاست کاهش تولید گفتگو کنند. یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد که در هفته های منتهی به برگزاری نشست اعضای اوپک و روسیه بازار نفت شاهد نوسان بهای طلای سیاه خواهد بود.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین سقوط سهام آسیایی با ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1281.45 دلار رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تهدید کرد که تعرفه های 10 درصدی بر روی برخی دیگر از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد. به دنبال این تصمیم ترامپ، شاخص سهام آسیایی امروز (سه شنبه) سقوط کرد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز نوزدهم ماه ژوئن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار