رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی با تمام توان در مقابل مفسدان اقتصادی ایستادگی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران افزود: دستگاه قضا چشمان ناظر و بیدار حکومت اسلامی در جامعه است و اگر در جایی ببیند حقی ضایع شده است با تمام برای احقاق حقوق ضایع شده مردم تلاش می‌کند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اهمیت نظام قضایی در جامعه اسلامی گفت: استقلال دستگاه قضایی ضامن احیای حقوق عامه جامعه است و قاضی باید بی طرف و بدون هیچ غرضی در راستای احقاق حقوق تلاش کند.

به گفته حجت الاسلام قدرتی، قاضی در مقام عدالت باید دور از جناح‌های سیاسی و بدون هیچ ترسی برای تحقق عدل در جامعه تلاش کند.

وی روی نقش رسانه‌ها برای تحقق عدالت و احیای حقوق عمومی در جامعه تاکید کرد و گفت: بخش عمده آسیب‌های اجتماعی و تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضا به خاطر ناآشنایی مردم با مسائل حقوقی است که رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را با حقوقشان آشنا کنند.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: مردم استان می‌توانند برای اعتراض به عملکرد قضات با سامانه ۱۵۸۰۲ ارتباط مستقیم برقرار کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: پارسال به ۱۰ درصد از احکام صادر شده اعتراض شد که فقط ٢ درصد آن پس از رسیدگی در مراجع بالاتر، نقض حکم شده است.

رئیس کل دادگستری پیشگیری از وقوع جرم را یکی از ماموریت‌های مهم دادگستری برشمرد و گفت: دستگاه قضا هر جا احساس کند حقی در تضییع می‌شود از باب پیشگیری و شناسایی مجرم ورود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد : کاهش مجازات حبس و استفاده از سیاست‌های جایگزین، انعکاس خدمات اجرایی به شیوه‌های نوین، دریافت مشاوره قضائی به صورت شبانه روزی و پیگیری پرونده‌های بین المللی و داخلی را دادگستری استان در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین هم درباره احقاق حقوق عامه به موضوع آزادراه قزوین-زنجان اشاره کرد و گفت : از زمان ورود دستگاه قضا به این پرونده تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال برای تعمیرات در این آزاد راه هزینه شده است.

یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.