استاندار قزوین بر ضرورت شناسایی و استعدادیابی بانوان کارآفرین در استان تاکید کرد.

ضرورت شناسایی بانوان کارآفرینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان قزوین افزود: زنان توانمند زیادی در استان هستند که می‌توانند کارآفرینان خوبی باشند، ولی این نیرو‌ها باید شناسایی و در مرحله بعدی در رشته‌های مختلف آموزش داده شوند.

وی افزود: ایجاد و راه اندازی شبکه ارتباطی با هدف تبادل نظر بین بانوان کارآفرین یک امر ضروری است که باید پیگیری و اجرایی شود.

زاهدی در ادامه خطاب به کمیته حقوقی شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان استان گفت: این کمیته باید ارتباط خوبی با مدیریت دادگستری استان داشته باشد و به موضوعاتی مانند کمک به زنان زندانی، آموزش حقوقی و مهارت‌های زندگی به جامعه‌ی بانوان بپردازد.

استاندار قزوین ادامه داد: البته مهارت آموزی در حوزه‌ی خانواده صرفا اختصاص به بانوان ندارد بلکه جامعه مردان نیز باید در این حوزه ورود یابند تا شاهد نتایج مثبت این آموزش‌ها در نهاد خانواده و زندگی فردی و اجتماعی افراد باشیم.

استاندارگفت: وجود مشکلات و موانع فرهنگی در استان صرفا به نگاه و دیدگاه جامعه‌ی مردان بر نمی‌گردد بلکه در حوزه‌ی بانوان نیز می‌بایست اعتماد به نفس و باور به توانمندی‌های خود در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز تقویت شود.

زاهدی با اشاره به ارتقای جایگاه بانوان گفت: بهره مندی از توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی و تصمیم گیری در استان استمرار دارد، ولی این حرکت با در نظر گرفتن ملاحظات وموانع فرهنگی نباید با سرعت انجام شود.

زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار همبستگی بیشتر بانوان شد.

زرآبادی همچنین به مشکلات معیشتی رسانه‌ها اشاره و خواستار رسیدگی بیشتر در این زمینه شد.

وی اضافه کرد: ارتقای جایگاه مدیریتی بانوان در استان روند خوبی داشته است و اگر شایسته سالاری به دور از جنسیت گرایی باشد بانوان می‌توانند ۵۰ درصد پست‌ها را در اختیار داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم گفت: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با تمام توان به دنبال ارتقای جایگاه این قشر در استان بدون هرگونه جهت گیری سیاسی است.

معصومه مرادیان افزود: در ۶ ماه اخیر شاهد تحولات ارزنده و موثردر حوزه نیمی از جمعیت استان و سپردن مسئولیت‌ها و جایگاه‌های تصمیم گیری ومدیریتی به بانوان بودیم.

مرادیان اضافه کرد: با گزارشات دریافت شده، دستورالعمل رییس جمهور مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان تا حد زیادی در استان محقق شده است.

وی گفت: در مجموعه شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان چهار کمیته شامل حقوقی، کارآفرینی و کسب و کار، ورزش و سلامت و رسانه تشکیل شده و چند کمیته دیگر نیز در حال تشکیل است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری افزود: هدف از تشکیل این کمیته‌ها ورود به عرصه عملی و اجرایی کردن تمام تصمیمات در حوزه زنان است.

انتهای پیام/

نشست شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان قزوین

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.