گل‌کاری‌ها در مبادی اصلی ورودی و رینگ‌های منتهی به زیرگذر حرم مطهررضوی، میدان بیت المقدس و بوستان‌های منطقه در فلاورباکس‌ها و گلدان‌های پرتابل و سایر روش‌ها انجام می‌شود.

کاشت بیش از 50 هزار بوته گل در منطقه ثامنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید محسن رهنمایی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن مشهد گفت: در راستای زیباسازی و طراوت فضای شهری و در آستانه فصل تابستان کاشت گل‌های متنوع دائمی و فصلی در دستور کاری شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کاشت گل‌های متنوع و ایجاد فضا‌های زیبای بصری در ارتقاء سطح سلامت روحی و افزایش نشاط شهروندان تاثیرگذار است افزود: این اقدام در مبادی اصلی ورودی و رینگ‌های منتهی به زیرگذر حرم مطهررضوی، میدان بیت المقدس و بوستان‌های منطقه بصورت تکه‌کاری، ترکیب با چمن، کاشت در فلاورباکس‌ها و گلدان‌های پرتابل و سایر روش‌ها انجام می‌شود.

رهنمایی ادامه داد: گل‌های استفاده شده بیش‌تر از گونه‌های معطر همچون گل محبوبه شب و نیز انواع گل فصلی نظیر اطلسی هلندی، اطلسی آویز، پریوش و جعفری می‌باشد تا علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، شمیم معطری نیز در فضای پیرامون حرم مطهررضوی ایجاد نماید .

همچنین سید فرهاد حجازی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن مشهد از آسفالت 34 هزار مترمربع از معابر سطح منطقه خبر داد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های عمرانی مستمر این منطقه بهسازی و مناسب سازی معابر پیرامون حرم مطهر رضوی در راستای بهبود کیفیت خدمات و سلامت محیط زیست شهری و در نهایت ارتقاء رضایتمندی شهروندان است.

حجازی ادامه داد: استانداردسازی خیابان‌ها و معابر از طریق اصلاح و بهسازی آسفالت زمینه‌ساز کاهش سوانح رانندگی ، تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه و افزایش رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری است که در همین راستا در سه ماهه اول امسال 23 هزارمترمربع زیرسازی صورت گرفته و بیش از 34 هزار متر مربع از معابر سطح منطقه آسفالت شده است.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن مشهد در رابطه با میزان آسفالت مورد استفاده در این مقطع زمانی گفت : تناژ آسفالت مصرفی جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر، اصلاح شیب‌ها به منظور هدایت آب‌های سطحی به سمت چاه‌های جذبی و دریچه‌های ورودی کانال جمع آوری آب‌های سطحی و همچنین حذف اراضی خاکی موجود ، تقریبا 4 هزار تن بوده که با اعتباری بالغ بر5 میلیارد و600 میلیون ریال به انجام رسیده است.

انتهای پیام// ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.