برنامه‌ های محیط زیست مازندران با محوریت هفته محیط زیست در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: به مناسبت هفته محیط زیست حاشیه جنگلی رودخانه حفاظت شده سردآبرود چالوس و حاشیه جنگلی روستای اویجدان کلاردشت با حضور بخشدار، اعضای شورا و دهیاری روستا پاکسازی شد.

اداره حفاظت محیط زیست چالوس کارگاه آموزشی به مناسبت هفته محیط زیست برای دانش آموزان کانون پرورش فکری برگزار ودرادامه مسابقه نقاشی میان دوگروه سنی با موضوع حذف آلودگی پلاستیک انجام و به نفرات برتر جوایزی اهداء شد.

همچنین کارگاه آموزش زیست محیطی در مسجد روستای ذوات غرب با محوریت کاهش تولید زباله و تفکیک زباله برای بانوان فعال فرهنگی پایگاه بسیج  برگزار شد.

یک دوره مسابقه طناب کشی میان کارکنان اداری و اجرایی اداره محیط زیست شهرستان‌ های چالوس و کلاردشت در محوطه اداره برگزار شد.

لازم به ذکر است: رئیس و کارشناس اداره حفاظت محیط زیست چالوس از مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک بازدید کردند.

جلسه کارگروه مدیربت پسماند درسالن جلسات فرمانداری چالوس برگزار واعضای کارگروه درخصوص شعار حذف آلودگی پلاستیک به بحث وتبادل نظرپرداختند و درپایان دربین حاضرین یک کیسه پارچه‌ ای مخصوص نگهداری زباله خودرو توزیع شد.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس  و نماینده تشکل مردم نهاد کلاردشت با ریاست دادگستری شهرستان چالوس دیدار و مسایل و چالش‌ های زیست محیطی مطرح و بررسی کردند.

در نوشهر رئیس اداره  حفاظت محیط زیست این شهرستان با امام جمعه و ریاست دادستان دیدار و رئیس این اداره به تشریح عملکرد هفته محیط زیست پرداخت و مسایل و چالش‌ های زیست محیطی منطقه را مطرح و بررسی نمودند.

کیسه‌های پلاستیکی تجزیه پذیر در فروشگاه‌های شهرستان نوشهر به مناسبت هفته محیط زیست در جهت شعار حذف آلودگی پلاستیک توزیع شد.

اداره حفاظت محیط زیست نوشهر به مناسبت هفته محیط زیست از سمن ها‌ی زیست محیطی وخبرنگاران فعال در حوزه محیط زیست این شهرستان تقدیر کردند.

به مناسبت هفته محیط زیست سه شنبه‌های بدون خودرو  در ساحل سیترا با حضور مسئولین و هیات دوچرخه سواری شهرستان نوشهر  برگزار و در پایان به دو نفر دوچرخه سوار نوجوان جوایزی اهداء شد.

 طرح به پرتاب زباله به بیرون از اتومبیل نه بگوییم با توزیع کیسه‌ های پارچه‌ ای مخصوص زباله بین رانندگان با شعار حذف آلودگی پلاستیک اجراء شد.

 ساحل سیترا نوشهربا حضور معان فرماندار، مسئولین شهرستان و سازمان‌ های مردم نهاد از زباله پاکسازی شد.

در آمل کارشناس آموزش اداره حفاظت محیط زیستاین شهرستان  به مناسبت هفته محیط زیست در مسجد روستای هلی کتی و ترویجان بخش دابودشت حاضر و برای نمازگزاران درخصوص تفکیک زباله از مبدا، معایب کشت دوم، سوزاندن کاه و کلش و رهاسازی فاضلاب خانگی در رودخانه نکات آموزشی لازم ارئه نمود.

همچنین  کارشناسان پایش اداره حفاطت محیط زیست آمل از ۲مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین شهرستان آمل بازدید نمودند.

 اداره حفاظت محیط زیست واداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل تفاهم نامه فرهنگی امضا کردند.

این تفاهم نامه در راستای تعامل و مشارکت هرچه بیشتر اهالی فرهنگ و هنر شهرستان آمل در موضوعات زیست محیطی است.

به مناسبت هفته محیط زیست محیط بان اداره حفاظت محیط زیست ساری در مسجد جامع روستای بادله حاضر و در خصوص نه به پلاستیک و ظروف یکبار مصرف و اهمیت حیات وحش و وظایف محیط‌بان نکاتی بیان کرد.

رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست ساری از مراکز معاینه فنی خودرو این شهرستان بازدید نمودند.

بخشی از ساحل دریای مازندران در شهرستان نکا به مناسبت هفته محیط زیست با حضورپرسنل فرماندهی پادگان شهدای ارتش و اداره حفاظت محیط زیست نکا از زباله پاکسازی شد.

به مناسبت هفته محیط زیست  پرسنل  اداره حفاظت محیط زیست نکا کیسه‌های پارچه‌ای مخصوص نان را در نانوایی‌های سطح این شهر ستان  توزیع و کارشناسان به  آموزش چهره به چهره شهروندان دوستدار محیط زیست این شهرستان درجهت حذف کیسه‌های پلاستیکی پرداختند.

در هفته محیط زیست رئیس و مأموران یگان حفاظت محیط زیست اداره پارک ملی پابند  با ریاست دادگستری شهرستان نکا دیدار و مسایل و چالش‌ های زیست محیطی مطرح و بررسی نمودند.

اولین نشست هم اندیشی با دهیاران و روسای شورای اسلامی روستا و شورای بخش حوزه پارک ملی پابندبرگزار ودر این نشست ضوابط خاص عرصه‌های پارک ملی برای حاضرین  تشریح و از آن‌ها جهت حفاظت از این منطقه با ارزش درخواست مشارکت موثر و عملی شد.

انتهای پیام/ م

برنامه‌ های محیط زیست مازندران برای هفته محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار