میزان تولید روزانه فاضلاب برای هر فرد در مازندران ۱۸۰ لیتر است.

محمودعلی رکنی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: میزان تولید روزانه فاضلاب برای هر فرد در مازندران ۱۸۰ لیتر است و این عدد با توجه به جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری مازندران حجم وسیعی است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های مسئولان آب و فاضلاب شهری مازندران، هر یک لیتر فاضلاب خانگی ۵ تا ۲۰ لیتر آب را آلوده می‌ کند، افزود: نداشتن سیستم تصفیه فاضلاب چالشی است که روستاییان مازندران با آن مواجه هستند.

رکنی گفت: در حال حاضر ۶ شهر مازندران از جمله ساری، بابلسر، بابل، جویبار و چالوس سیستم تصفیه فاضلاب دارند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه کلنگ سیستم تصفیه فاضلاب در شهر‌های نکا، بهشهر و گلوگاه به زمین زده شد، افزود: ساخت سیستم تصفیه فاضلاب در شهر‌های نور، رویان، ایزدشهر و فریدونکنار هم در حال پیگیری است.

وی گفت: مرحله دوم سیستم تصفیه فاضلاب ساری در حال احداث است و مرحله دوم سیستم تصفیه فاضلاب در شهر‌های بابلسر، نوشهر و چالوس در حال پیگیری است.

رکنی افزود: ساخت سیستم تصفیه فاضلاب در شهر‌های آمل، قائم شهر، محمودآباد، رامسر و تنکابن نیز به زودی انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌ های محیط زیست مازندران در یک سال گذشته روند ساخت سیستم‌ های تصفیه فاضلاب در مازندران رو به افزایش است، گفت: با توجه به کم آبی‌ها و محدودیت منابع آبی، مدیریت یکپارچه آب و پساب و بازچرخانی آب می‌ تواند حل کننده مشکلات باشد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه ۴ نوع فاضلاب خانگی، زه آب کشاورزی، روان آب و صنعتی داریم، افزود: برای راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های مازندران باید تدابیری اندیشیده شود تا چالش‌ های زیست محیطی و حوزه منابع آب تاحدودی حل شود.

انتهای پیام/ م

مازندران سیستم تصفیه فاضلاب روستایی ندارد

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار